Universität Wien

190030 SE M3b Gegenstandstheorie II: Lehren und Lernen (2017S)

Lehren und Lernen in früher Kindheit

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Montag 15.05. 09:45 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Freitag 19.05. 09:45 - 13:00 Seminarraum 5 Sensengasse 3a 1.OG
  • Dienstag 23.05. 09:45 - 13:00 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
  • Freitag 26.05. 09:45 - 13:00 Seminarraum 5 Sensengasse 3a 1.OG
  • Samstag 27.05. 09:45 - 13:00 Seminarraum 5 Sensengasse 3a 1.OG
  • Montag 29.05. 09:45 - 13:00 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
  • Dienstag 30.05. 09:45 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

A critical, introductory study of central concepts, theories, and models of teaching and learning in the field of curriculum and pedagogy. This study will trace definitions and concepts of the above from historical to contemporary times, and explore the implications for the curricular commonplaces of teacher, learner, subject matter, milieu, and curriculum making. Implications will be further illustrated and investigated through empirical case studies of curriculum and pedagogy in formal and informal educational contexts. Scholarship from a variety of international scholarsestablished and emerging will provide the basis for discussion and critique. Students will be encouraged to connect with the course content through their own educational specialties and interests.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

- Presentation
- Term Paper

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Prüfungsstoff

Literatur

Moodle

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

M3b

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:36