190038 SE M1b Bildungswissenschaft als Disziplin (2017S)
Epistemologische Grundlagen der Bildungswissenschaft
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 01.02.2017 06:30 bis Mo 20.02.2017 09:00
- Anmeldung von Do 23.02.2017 09:00 bis Di 28.02.2017 09:00
- Abmeldung bis Mo 20.03.2017 09:00
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Deutsch, Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
07.03.2017 Tuesday 3pm-6.15pm Introduction
21.03.2017 Tuesday 3pm-6.15pm cancelled
04.04.2017 Tuesday 3pm-6.15pm John Dewey
02.05.2017 Tuesday 3pm-6.15pm Elton Carr
16.05.2017 Tuesday 3pm-6.15pm Michel Foucault
30.05.2017 Tuesday 3pm-6.15pm John Pocock and Quentin Skinner
13.06.2017 Tuesday 3pm-6.15pm Ian Hacking and Ted Porter
27.06.2017 Tuesday 3pm-6.15pm Final examination
- Dienstag 07.03. 15:00 - 18:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 04.04. 15:00 - 18:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 02.05. 15:00 - 18:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 16.05. 15:00 - 18:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 30.05. 15:00 - 18:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 13.06. 15:00 - 18:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Dienstag 27.06. 15:00 - 18:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
The major aim of the course is to provide students with perceptions of what objective or academic knowledge is or is believed to be. With regard to content a particular focus will be placed on the historical trajectories, starting from systems of faith and truth to objective knowledge and from there to contemporary discussions on the mutual interdependency between power and knowledge. In terms of method the seminar works on the basis on intense group discussions that in turn ask excellent preparation of the students beforehand.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
The well prepared and active participation is a part of the assessment. In the end of the seminar a written examination on selected questions will take place.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
See above.
Prüfungsstoff
Texts discussed during the course.
Literatur
Becker, Carl L. (2003): The Heavenly City of the Eighteenth Century Philosophers. New Haven, CT: Yale University Press (original: 1931)
Porter, Theodore M. (1995). Trust in Numbers. The Pursuit of Objectivity in Science and Public Life. Princeton, NJ: Princeton University Press.
Popkewitz, Thomas S. (Ed.) (2005). Inventing the Modern Self and John Dewey. Modernities and the Travelling of Pragmatism in Education. New York, NY: Palgrave Macmillan.
Porter, Theodore M. (1995). Trust in Numbers. The Pursuit of Objectivity in Science and Public Life. Princeton, NJ: Princeton University Press.
Popkewitz, Thomas S. (Ed.) (2005). Inventing the Modern Self and John Dewey. Modernities and the Travelling of Pragmatism in Education. New York, NY: Palgrave Macmillan.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
M1b
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:36