190054 SE M2b Wissenschaftstheorie und bildungswiss. Forschungsmethoden (2024S)
Scholarly perspectives on the epistemological foundations of Higher education
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Do 01.02.2024 06:30 bis Di 20.02.2024 09:00
- Anmeldung von Fr 23.02.2024 09:00 bis Mi 28.02.2024 09:00
- Abmeldung bis Mo 18.03.2024 09:00
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
- Synne Myrebøe
- Enikö Gosztom (TutorIn)
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 13.03. 08:00 - 11:15 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Mittwoch 20.03. 08:00 - 11:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Mittwoch 17.04. 08:00 - 11:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Mittwoch 15.05. 08:00 - 11:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Mittwoch 29.05. 08:00 - 11:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Mittwoch 12.06. 08:00 - 11:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Mittwoch 26.06. 08:00 - 11:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mid-semester: mandatory, well-prepared oral presentation of a text to discuss with the seminar. This will account for 20% of the points that can be earned in the course (max. 4 points).
End-of-Semester: a written essay (5-6 pages) reflecting the knowledge and questions that are related to the topic of the course.
End-of-Semester: a written essay (5-6 pages) reflecting the knowledge and questions that are related to the topic of the course.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Total points: 20; minimum 11 points needed to pass the course.18-20 = 1 16-17 = 2 14-15 = 3 11-13 = 4 0 - 10 = 5Sufficient knowledge of English to read and understand some English texts and to follow the English-speaking course instructor.
Active participation.
Active participation.
Prüfungsstoff
Literatur
Tröhler, Daniel (2011). Languages of Education. Protestant Legacies, National Identities, and Global Aspirations. New York: Routledge, 2011.Lodge, David & Wood, Nigel (eds.) (2008).Modern criticism and theory: a reader. 3rd ed. Harlow, England: Pearson Longman
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
M2b
Letzte Änderung: Do 22.02.2024 13:26
Students acquire further knowledge and in-depth understanding of specific philosophical and methodological problems based on qualified knowledge of the theories of science.