190059 SE M8 Bildungs- und Erziehungstheorien im internationalen und historischen Vergleich (2014S)
Hidden Dangers in Multicultural Education
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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Unterrichtssprache: Englisch
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 03.02.2014 09:00 bis Mi 19.02.2014 09:00
- Abmeldung bis Mo 17.03.2014 09:00
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 19.06. 12:00 - 18:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Freitag 20.06. 08:30 - 17:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Samstag 21.06. 08:30 - 17:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Sonntag 22.06. 08:30 - 12:00 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
WM8
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:37
to confront the paradoxes of a world gone global. Multiculturalism
struggles primarily with the possible meanings of concepts such as
'culture' and 'identity' as they evolve within the political spheres of
democratic nations, particularly with respect to relationships among
minority majority groups, and education. At present, the nature of these
relationships is under attack from a variety of ethnic, religious,
cultural, and national minorities that accuse nation-states of
insensitivity to their particular needs and expectations and failure to
accord them sufficient recognition. The challenges posed by these
minorities call for immediate attention, as democratic states are at least
rhetorically committed to the principle of equal representation for all
citizens.
In the course we will present the basic tenants of the multicultural
perspective and offer a critique of the multicultural discourse of
policymakers and educators in the context of modern democracies from an
anthropological perspective, underscoring the dangers of the reified
conceptualization and use of the terms "culture" and 'identity' while
focusing on conflictual global realities.