Universität Wien

190089 PS BM 6 Individuum und Entwicklung (2012S)

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 35 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Mittwoch 07.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Mittwoch 14.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Mittwoch 21.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Mittwoch 28.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Mittwoch 18.04. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Mittwoch 25.04. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Mittwoch 02.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Mittwoch 09.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Mittwoch 16.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Mittwoch 23.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Mittwoch 30.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Mittwoch 06.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Mittwoch 13.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Mittwoch 20.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Mittwoch 27.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This will be an introductory course on development (social and individual) and its relation to education.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

There will be continuous evaluation. Students will form a portfolio and a final exam can be included.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The purpose of this course is to equip students to prepare to be future teachers by providing a theoretical background about the social and individual development.
Students will be able to describe theoretical education and development as a socialization process from the perspective of the individual and through examples (eg, adolescence, adolescence, aging).
Students will be able to implement characteristics of a reflective teacher utilizing higher levels of critical thinking (i.e., application, analysis, evaluation, and synthesis) in the written and oral assignments.
Student will be able to relate the theories of growth, development, and learning to current teaching practice by completing all fieldwork observations and activities.

Prüfungsstoff

This will be an interactive course that depends more on classroom discussion and student participation in classroom activities. We will create an open communicative classroom atmosphere where we can freely and actively share our thoughts and ideas. There will be interactive activities as well as lecturing.

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

BM 6

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:37