190208 PS BM 6 Individuum und Entwicklung (2012W)
Bildungsübertrittsforschung
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 03.09.2012 09:00 bis Mo 24.09.2012 09:00
- Abmeldung bis So 14.10.2012 12:00
Details
max. 35 Teilnehmer*innen
Sprache: Deutsch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 01.10. 08:00 - 09:30 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Montag 08.10. 08:00 - 09:30 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Montag 15.10. 08:00 - 09:30 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Montag 22.10. 08:00 - 09:30 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Montag 29.10. 08:00 - 09:30 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Montag 05.11. 08:00 - 09:30 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Montag 12.11. 08:00 - 09:30 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Montag 19.11. 08:00 - 09:30 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Montag 26.11. 08:00 - 09:30 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Montag 03.12. 08:00 - 09:30 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Montag 10.12. 08:00 - 09:30 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Montag 07.01. 08:00 - 09:30 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Montag 21.01. 08:00 - 09:30 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Montag 28.01. 08:00 - 09:30 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This will be an introductory course on development (social and individual) and its relation to education.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
There will be continuous evaluation. Students will form a portfolio and a final exam can be included.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The purpose of this course is to equip students to prepare to be future teachers by providing a theoretical background about the social and individual development.Students will be able to describe theoretical education and development as a socialization process from the perspective of the individual and through examples (eg, adolescence, adolescence, aging).Students will be able to implement characteristics of a reflective teacher utilizing higher levels of critical thinking (i.e., application, analysis, evaluation, and synthesis) in the written and oral assignments.Student will be able to relate the theories of growth, development, and learning to current teaching practice by completing all fieldwork observations and activities.
Prüfungsstoff
This will be an interactive course that depends more on classroom discussion and student participation in classroom activities. We will create an open communicative classroom atmosphere where we can freely and actively share our thoughts and ideas. There will be interactive activities as well as lecturing.
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
BM 6
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:37