Universität Wien

190224 PS BM 14 Modelle und Methoden international vergleichender Schul- und Bildungsforschung (2014S)

Identity and Culture in the context of Education in conflict ridden areas

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Unterrichtssprache: Englisch

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 35 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Sonntag 22.06. 12:15 - 18:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Montag 23.06. 08:30 - 17:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Dienstag 24.06. 08:30 - 13:00 Hörsaal 3C, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/3. Stock, 1010 Wien
  • Mittwoch 25.06. 08:30 - 13:00 Hörsaal 3C, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/3. Stock, 1010 Wien

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

In the first part of the course we will learn about the vision, paradigms
and conceptual frameworks of education. We will also deal with education
in different political and geographical contexts (e.g. Israel, North
Ireland, Cyprus) and notice a variety of approaches related to various
dimensions of peace education (Human rights education, education for
social justice, ecological education, and conflict resolution education).
The second part of the course examines critically, sociological,
psychological, and anthropological approaches to identity and culture and
discusses matters relating to the place of culture and identity in the
world of educators engaged in education while trying to understand how the
meanings attributed to these concepts have an impact in educational
practice.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Prüfungsstoff

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

BM 14

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:37