Universität Wien

200013 PS Proseminar zu kognitiven Grundlagen des Erlebens und Verhaltens (2019W)

6.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 20 - Psychologie
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 40 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Donnerstag 10.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
  • Donnerstag 17.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
  • Donnerstag 24.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
  • Donnerstag 31.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
  • Donnerstag 07.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
  • Donnerstag 14.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
  • Donnerstag 21.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
  • Donnerstag 28.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
  • Donnerstag 05.12. 11:30 - 13:00 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
  • Donnerstag 12.12. 11:30 - 13:00 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
  • Donnerstag 09.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
  • Donnerstag 16.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
  • Donnerstag 23.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock
  • Donnerstag 30.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal G Psychologie, Liebiggasse 5, 2. Stock

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

The aim of the seminar is to develop students' understanding of scientific psychology, scientific thinking and scientific communication, and to better appreciate what it means and how it feels to be a working scientist.

Content: We will focus on scientific practice and selected topics in the field of "perception, aesthetics and affect," gaining insight into central psychological theories and research paradigms in these areas as introduced in class discussions and proposed by student-led groups.

Methods: lecture, active participation, and small-group discussion; student-led design and presentation of a selected topic within one unit; completion of a final test; writing of a short paper.

Language is in English.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Active participation (30%), group work/presentation (30%), final test (20%), written paper on a selected class topic (20%).

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The basic requirement for a positive grade is your regular presence in class with a maximum of two missed dates (without prior arrangement).

The total sum of above assessments will constitute the final grade. Passing grade (4) = 60%.
If you do not attend the first class (without contacting me before class start), I reserve the right to give your spot to another student on the waiting list.

Prüfungsstoff

Contents of the LV.

Literatur

Contents of the LV.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

70231

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:21