Universität Wien

200053 VU Entwicklungspsychologie (2025S)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 20 - Psychologie
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

NUR FÜR MASTERSTUDIERENDE PSYCHOLOGIE
Achtung: Jede VU kann max. 1x absolviert werden. Sie müssen für das Modul A3 4 unterschiedliche VUs, mit unterschiedlichem Haupttitel absolvieren.

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 40 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Dienstag 04.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
  • Dienstag 11.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
  • Dienstag 18.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
  • Dienstag 25.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
  • Dienstag 01.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
  • Dienstag 08.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
  • Dienstag 29.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
  • Dienstag 06.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
  • Dienstag 13.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
  • Dienstag 20.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
  • Dienstag 27.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
  • Dienstag 10.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
  • Dienstag 17.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
  • Dienstag 24.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

The course will cover major themes in Developmental Cognitive Neuroscience from early face perception to social attention, action understanding, and imitation learning. Lecture sessions will alternate with exercise sessions on the given topic. Exercise sessions will feature student presentations (flash talks), discussions and small group activities.

Participants will gain in-depth understanding of key topics of research in the field, an overview on novel theoretical and methodological approaches and practice presentation and scientific discussion skills.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Participants are required to document their learning progress in the form of a digital diary. The format will be a successively created PowerPoint presentation with voice recording, one slide for each session. The slides can include text, pictures and other forms of visualization.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

In addition to the diary, one 10-minute flash talk on a research article has to be prepared and presented in pairs. The grade will comprise the individual diary (parts I & II) 60%, the flash talk 20% and engagement in discussions and activities in the sessions 20%.

All individual parts of the performance (diary part I, diary part II, flash talk, contributions in the sessions) must be graded at least sufficient (grade 4) for the course to be passed.

Minimum presence during 80% of the course sessions is required.

Prüfungsstoff

Literatur

Literature will be provided on Moodle.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Di 25.02.2025 13:27