200090 SE Vertiefungsseminar: Klinische Psychologie und Gesundheitspsychologie (2024S)
Theory and practice in clinical and social neuroscience
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Vertiefungsseminare können nur für das Pflichtmodul B verwendet werden! Eine Verwendung für das Modul A4 Freie Fächer ist nicht möglich.
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Do 01.02.2024 09:00 bis Mo 26.02.2024 09:00
- Abmeldung bis Mo 04.03.2024 09:00
Details
max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
IMPORTANT: the course will start on the 19.3
- Dienstag 05.03. 09:45 - 13:00 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Dienstag 19.03. 09:45 - 13:00 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Dienstag 16.04. 09:45 - 13:00 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Dienstag 30.04. 09:45 - 13:00 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Dienstag 14.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Dienstag 28.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Dienstag 11.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
- Dienstag 25.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal H Psychologie KG Liebiggasse 5
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Students´ presentations: 30%
Practical exercises: 30%
Short essay on a scientific paper (max. 5 pages): 40%
Practical exercises: 30%
Short essay on a scientific paper (max. 5 pages): 40%
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Basic knowledge of clinical disorders, cognitive psychology and neurophysiology is required
Prüfungsstoff
to be announced during the course
Literatur
to be announced during the course
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 18.03.2024 14:46
Students will be trained to understand common clinical disorders from a broad perspective and will be able to not only understand the neurobiological and behavioural level of these disorders, but also to understand how these two are related and how one might explain or influence the other.
The course consists of a series of lectures and practical sessions that cover a specific topic (e.g. empathy, autism, social reward) from a neuroscience perspective. Each lecture will be accompanied by practical sessions in which the students will have the chance to practice in visualizing, processing and analyzing neuroimaging data.After attending this course, students will:
-be able to efficiently read and evaluate current literature which uses neuro-cognitive methods to understand clinical phenomena
-have an overview of the filed in clinical neuroscience
-be able to identify open research questions in the domain of the course