Universität Wien

200092 VU Entwicklungspsychologie (2023W)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 20 - Psychologie
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

NUR FÜR MASTERSTUDIERENDE PSYCHOLOGIE
ACHTUNG: Jede VU kann max. 1x absolviert werden. Sie müssen für das Modul A3 4 unterschiedliche VUs, mit unterschiedlichem Haupttitel absolvieren.

Bei Verwendung der VU für Modul A4 Freie Fächer ist max. eine VU erlaubt!

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 40 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Montag 02.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Montag 09.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Montag 16.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Montag 23.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Montag 30.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Montag 06.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Montag 13.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Montag 20.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Montag 27.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Montag 04.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Montag 11.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Montag 08.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Montag 15.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Montag 22.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Montag 29.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

The course will cover major themes in Developmental Cognitive Neuroscience from early face perception to social attention, action understanding, and imitation learning. Lecture sessions will alternate with exercise sessions on the given topic. Exercise sessions will feature student presentations (flash talks), discussions and small group activities.

Participants will gain in-depth understanding of key topics of research in the field, an overview on novel theoretical and methodological approaches and practice presentation and scientific discussion skills.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Participants are required to document their learning progress in the form of a digital diary. The format will be a successively created PowerPoint presentation with voice recording, one slide for each session. The slides can include text, pictures and other forms of visualization.

In addition to the diary, one 10-minute flash talk on a research article has to be prepared and presented in pairs. The grade will comprise the individual diary (parts I & II) 60%, the flash talk 20% and engagement in discussions and activities in the sessions 20%.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

All individual parts of the performance (diary part I, diary part II, flash talk, contributions in the sessions) must be graded at least sufficient (grade 4) for the course to be passed.

Minimum presence during 80% of the course sessions is required.

Prüfungsstoff

Literatur

Basic literature will be provided on Moodle.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Do 05.10.2023 09:27