Universität Wien

200093 VU Entwicklungspsychologie (2024W)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 20 - Psychologie
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

NUR FÜR MASTERSTUDIERENDE PSYCHOLOGIE
ACHTUNG: Jede VU kann max. 1x absolviert werden. Sie müssen für das Modul A3 4 unterschiedliche VUs, mit unterschiedlichem Haupttitel absolvieren.

Bei Verwendung der VU für Modul A4 Freie Fächer ist max. eine VU erlaubt!

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 40 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Donnerstag 10.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
  • Donnerstag 24.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
  • Donnerstag 31.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
  • Donnerstag 07.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
  • Donnerstag 14.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
  • Donnerstag 21.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
  • Donnerstag 28.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
  • Donnerstag 05.12. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
  • Donnerstag 12.12. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
  • Donnerstag 09.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
  • Donnerstag 16.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
  • Donnerstag 23.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
  • Donnerstag 30.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This course will cover selected topics relating to the development of social cognition, including basics of social perception, imitation, empathy and prosociality, moral development, rhythms in social cognition, and social touch. The course will consist of lecture sessions and exercise sessions, the latter featuring short tests about the lecture content, debates, and discussions.
Participants will expand their knowledge on developmental psychology, with a particular focus on social cognition. They will be encouraged to engage in critical analysis of the presented research, and will be given opportunities to practice their research design skills.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Students will be required to take short tests about the content of the lectures (six tests throughout the semester), to participate in groups in a classroom debate on an assigned topic, and to be active in the exercise sessions (which involves coming prepared, reading the literature).
The final grade will be calculated as follows: 40% short tests (an average of 4 best test scores out of the total of 6 tests will be included in the grade calculation), 30% debate preparation and participation, 30% overall activity in class.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Two absences (without special arrangement with lecturers) are permitted. Students must contribute to each component of the grade (tests, debate, activity) to pass the seminar.

Based on the total percentages, the final grade will be determined as per:
1 (very good): 90-100 %
2 (good): 80-89 %
3 (satisfactory): 70-79 %
4 (sufficient): 60-69 %
5 (insufficient = negative performance): 0-59 %

Prüfungsstoff

The short tests will be based on the content of the lectures.

Literatur

The literature will be provided on the Moodle platform of the course.


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Do 10.10.2024 10:46