210068 SE BAK10: Internationale Politik und Entwicklung (2023S)
Mental health in global perspective (engl.)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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Eine Anmeldung über u:space innerhalb der Anmeldephase ist erforderlich! Eine nachträgliche Anmeldung ist NICHT möglich.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fern bleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fern bleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 01.02.2023 08:00 bis Di 14.02.2023 08:00
- Anmeldung von Do 16.02.2023 11:00 bis Mi 22.02.2023 08:00
- Abmeldung bis Mo 20.03.2023 23:59
Details
max. 50 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 08.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
- Mittwoch 15.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
- Mittwoch 22.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
- Mittwoch 29.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
- Mittwoch 19.04. 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
- Mittwoch 26.04. 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
- Mittwoch 03.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
- Mittwoch 10.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
- Mittwoch 17.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
- Mittwoch 24.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
- Mittwoch 31.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
- Mittwoch 07.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
- Mittwoch 14.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
- Mittwoch 21.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
- Mittwoch 28.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
The World Health Organization (WHO) indicates that depression and anxiety increased by 27.6% and 25.6%, respectively, in the first year of the pandemic (however, the studies are to a lesser extent based on data from low and middle income countries, a general problem in this area). Mental health has received little attention in the social sciences, despite the fact that since the inclusion of mental health in the SDGs, this area has been increasingly identified as relevant to global development.In this course, we will begin by examining the field of psychology and psychiatry in the context of colonialism. Based on studies of psychiatry and health institutions as sites of confrontation between colonial rule and indigenous populations, we examine intersectional relations of domination and political dynamics that shaped and sustained colonial exploitation.Furthermore, we look at the emergence of trauma theory and the impact of experiences of discrimination on mental health. What role do social conditions play in general for psychopathologies? How do psychopathologies change over time and what impact do the economization of all areas of life and socioeconomic uncertainties have on our social relationships and on mental health?In addition to questions about what is meant by mental health, identifying vulnerabilities, resilience factors, and structural causes of mental distress, we examine the unequal access to health care in general and mental health care structures in particular. We jointly explore mental health data and analyze global standards and action plans.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Grades:
In order to pass the course and receive grading all of the following requirements have to be fulfilled.
5 Assignments related to reading material: 30%
Presentation: 20 %
Final paper: 50%
The final paper is due August 31st, 2023. The research papers should have a minimum length of 15 pages (5.000 words).
In order to pass the course and receive grading all of the following requirements have to be fulfilled.
5 Assignments related to reading material: 30%
Presentation: 20 %
Final paper: 50%
The final paper is due August 31st, 2023. The research papers should have a minimum length of 15 pages (5.000 words).
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
In order to pass the course and receive grading all requirements have to be fulfilled.Benotung (Punkte):
sehr gut: 100-90
gut: 89-80
befriedigend: 79-70
genügend: 69-60
nicht genügend: 59-0.
sehr gut: 100-90
gut: 89-80
befriedigend: 79-70
genügend: 69-60
nicht genügend: 59-0.
Prüfungsstoff
Literatur
Teaching materials, reports, links, etc. related to the focus topic will be posted on the Moodle course page in a timely manner.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Di 14.03.2023 12:09