210069 SE BAK10: Internationale Politik und Entwicklung (2021S)
Global Environmental Politics: Theory, Methods and Practice (engl.)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
DIGITAL
Die Lehre wird im SoSe 2021 zu Beginn voraussichtlich digital stattfinden. Je nach Lage wird auf hybride oder Vor-Ort-Lehre umgestellt. Die Lehrenden werden die konkrete Organisationsform und Lehrmethodik auf ufind und Moodle bekannt geben, wobei auch mit kurzfristigen Änderungen gerechnet werden muss.Eine Anmeldung über u:space innerhalb der Anmeldephase ist erforderlich! Eine nachträgliche Anmeldung ist NICHT möglich.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fern bleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fern bleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Do 04.02.2021 08:00 bis Do 18.02.2021 08:00
- Anmeldung von Mo 22.02.2021 08:00 bis Mo 01.03.2021 08:00
- Abmeldung bis Mo 22.03.2021 23:59
Details
max. 50 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
This course will be ONLINE and use MOODLE
-
Freitag
19.03.
13:15 - 14:45
Digital
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Freitag
26.03.
13:15 - 14:45
Digital
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Freitag
16.04.
13:15 - 14:45
Digital
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Freitag
23.04.
13:15 - 14:45
Digital
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Freitag
30.04.
13:15 - 14:45
Digital
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Freitag
07.05.
13:15 - 14:45
Digital
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Freitag
14.05.
13:15 - 14:45
Digital
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Freitag
21.05.
13:15 - 14:45
Digital
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Freitag
28.05.
13:15 - 14:45
Digital
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Freitag
04.06.
13:15 - 14:45
Digital
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Freitag
11.06.
13:15 - 14:45
Digital
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Freitag
18.06.
13:15 - 14:45
Digital
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Freitag
25.06.
13:15 - 14:45
Digital
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
- Writings: Essay (by 15.04.20121) (30%) & Term Paper (50%)
- Active participation in class: group work and discussions (online) (20 %)• 100 to 90 Points: Very good (1)
• 89 to 80 Points: Good (2)
• 79 to 70 Points: Satisfactory (3)
• 69 to 60 Points: Sufficient (4)
• >60 Points: Poor (5)
- Active participation in class: group work and discussions (online) (20 %)• 100 to 90 Points: Very good (1)
• 89 to 80 Points: Good (2)
• 79 to 70 Points: Satisfactory (3)
• 69 to 60 Points: Sufficient (4)
• >60 Points: Poor (5)
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
• Active participation (you are allowed to skip only one session and must inform me in advance via email alice.vadrot@univie.ac.at . If you cannot attend the class a second time, please provide an excuse (doctor´s notice, etc.)
• Hand in all writings in time
• Writings: Essay (by 15.04.20121) (30%) & Term Paper (50%)
• Active participation in class: group work and discussions (online) (20 %)
• Hand in all writings in time
• Writings: Essay (by 15.04.20121) (30%) & Term Paper (50%)
• Active participation in class: group work and discussions (online) (20 %)
Prüfungsstoff
Contents of all readings and issues discussed during the course
Literatur
This course will mainly use the following two books:Morin, JF. et al. (2020) Global Environmental Politics. Oxford: Oxford University Press.O`Neill, K. (2017) The Environment and International Relations. Cambridge: Cambridge University Press.A final list of readings, including selected chapters from different Handbooks of Global Environmental Politics and key scientific papers will be circulated at the beginning of March.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Fr 12.05.2023 00:19
Current developments in global environmental politics are discussed from different theoretical and analytical perspectives to encourage students to develop and critically assess their own assumptions, perspectives, and approaches to diverse issues of global environmental politics. Furthermore, the lecture will address the linkages between environmental politics and other areas such as security, trade, health, development, agriculture, and gender.
The lecture is structured around the textbook “Global Environmental Politics. Understanding the Governance of the Earth” (Morin, Orsini, and Jinnah, 2020) and provides students with a compilation of sources and introductory texts from several Handbooks introducing students to global environmental politics, relevant concepts, theories, methods, and cases.
The course targets Bachelor students interested in the various themes of global environmental politics. While it may be an advantage if you have some knowledge of global environmental politics or political ecology, the course is still conceptualized to permit all students to participate.The method of the course consists of
- short lectures and introduction to the topics of the course,
- reading of academic literature,
- preparation of sessions,
- Writing of excerpts and short essays
- group work during the course
- short students’ presentations,
- discussions.