210070 SE BAK13: Staatstätigkeit, Policy- und Governanceanalysen (2023W)
Toward more equitable public education systems: A cross-national exploration of policy approaches (engl.)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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VOR-ORT
Eine Anmeldung über u:space innerhalb der Anmeldephase ist erforderlich! Eine nachträgliche Anmeldung ist NICHT möglich.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fernbleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fernbleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 06.09.2023 08:00 bis Mi 20.09.2023 08:00
- Anmeldung von Fr 22.09.2023 08:00 bis Mi 27.09.2023 08:00
- Abmeldung bis Fr 20.10.2023 23:59
Details
max. 50 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Freitag 06.10. 10:00 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Freitag 13.10. 10:00 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Freitag 20.10. 10:00 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Freitag 10.11. 10:00 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Freitag 17.11. 10:00 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Freitag 24.11. 10:00 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Freitag 01.12. 10:00 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Freitag 15.12. 10:00 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Examination of comparative education policy over time
Frameworks for defining educational equity for cross-national analysis
Theoretical framing for common narratives related to educational (in)equity
Common equity-focused policy initiatives, including government-enforced and incentivized school integration, educational tracking, school choice, community schools, school quality assessments and accountability, school funding, and more
Extrapolation of similarities, differences and patterns in cross-national policy approaches and outcomes
Frameworks for defining educational equity for cross-national analysis
Theoretical framing for common narratives related to educational (in)equity
Common equity-focused policy initiatives, including government-enforced and incentivized school integration, educational tracking, school choice, community schools, school quality assessments and accountability, school funding, and more
Extrapolation of similarities, differences and patterns in cross-national policy approaches and outcomes
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Rubrics for presentations and written assignments will be provided in class. There is no final exam beyond the assignments listed here:Active class participation, including evidence of having reviewed assigned materials in advance of each class; contributing in an informed way to class discussion; engaging fully in class activities, including group presentation and discussion of weekly texts. Because of the collaborative nature of the class, students are expected to be punctual and to attend all eight class periods. In case of illness or family emergency, students should communicate with the instructor through email as promptly as possible (30%)
Timely submission of an issue brief (min. 1,000 words) outlining the strengths and limitations of specific equity-focused policy approaches covered in course materials (30% )
Timely submission of a culminating cross-case study or White Paper (min. 1,500 words) highlighting key components, including intent and impact, of equity-focused policy efforts in at least two different countries or in different regions within one country. (40%)
Grading key:
1 (very good/sehr gut) -> 100-90 points
2 (good/gut) -> 89-80 points
3 (satisfactory/befriedigend) -> 79-70 points
4 (pass/genügend) -> 69-50 points
5 (not satisfactory/nicht genügend) -> 49-0 points
Prüfungsstoff
The UN Global Development Goals - #4 Quality Education https://www.globalgoals.org/goals/4-quality-education/
Human Development Index - education (UNESCO)
OECD (2018), Equity in Education: Breaking Down Barriers to Social Mobility, PISA
Perry, L. (Spring 2009), Characteristics of equitable systems of education: A cross-national analysis. European Education. 40(1) 79-100
Muhammad, A. et al. (2019). Public spending, education and poverty: A cross country analysis. Journal of Multidisciplinary Approaches in Science, 4(1) 12-20
Gutiérrez, G. et al. (2020). School segregation across the world: Has progress been made in reducing the separation of the rich from the poor? The Journal of Economic Inequality. 18: 157-179.
Human Development Index - education (UNESCO)
OECD (2018), Equity in Education: Breaking Down Barriers to Social Mobility, PISA
Perry, L. (Spring 2009), Characteristics of equitable systems of education: A cross-national analysis. European Education. 40(1) 79-100
Muhammad, A. et al. (2019). Public spending, education and poverty: A cross country analysis. Journal of Multidisciplinary Approaches in Science, 4(1) 12-20
Gutiérrez, G. et al. (2020). School segregation across the world: Has progress been made in reducing the separation of the rich from the poor? The Journal of Economic Inequality. 18: 157-179.
Literatur
Sample Reading list (The full list of materials will be made accessible to students via Moodle)
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Do 07.09.2023 15:47
Throughout the course, students will be expected to engage in small- and full-group group discussion, individual reflections, cooperative work, presentations and peer-review work sessions.