210106 SE BAK18: Bachelorseminar (2023S)
(engl.)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Eine Anmeldung über u:space innerhalb der Anmeldephase ist erforderlich! Eine nachträgliche Anmeldung ist NICHT möglich.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fern bleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fern bleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 01.02.2023 08:00 bis Di 14.02.2023 08:00
- Anmeldung von Do 16.02.2023 11:00 bis Mi 22.02.2023 08:00
- Anmeldung von Mi 01.03.2023 08:00 bis Do 02.03.2023 08:00
- Abmeldung bis Mo 20.03.2023 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Freitag 10.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Freitag 17.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Freitag 24.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Freitag 31.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Freitag 21.04. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Freitag 28.04. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Freitag 05.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Freitag 12.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Freitag 19.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Freitag 26.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Freitag 02.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Freitag 09.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Freitag 16.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Freitag 23.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Freitag 30.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
The final assessment will be based on the following components:
- Concept: literature review and thesis outline (20% of the final grade)
- Presentation (10% of final grade)
- Cooperation and Peer feedback (10% of final grade)
- Bachelor thesis (60% of final grade)
- Concept: literature review and thesis outline (20% of the final grade)
- Presentation (10% of final grade)
- Cooperation and Peer feedback (10% of final grade)
- Bachelor thesis (60% of final grade)
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
- Attending the first class
- Regular attendance (you can miss maximum two classes, except the first class)
- Willingness to cooperate in class and to give feedback to other students’ presentations
- Writing a research proposal and presenting through different activities
- Timely submission of the assignments
- Timely submission of a bachelor thesis that meets the formal criteria
- Regular attendance (you can miss maximum two classes, except the first class)
- Willingness to cooperate in class and to give feedback to other students’ presentations
- Writing a research proposal and presenting through different activities
- Timely submission of the assignments
- Timely submission of a bachelor thesis that meets the formal criteria
Prüfungsstoff
Capacity to develop a research question out of a literature review and research gap
Capacity to identify and apply a scientific method to develop an analysis
Capacity to critically engage with findings
Capacity to structure a text in a logicl way and write clearly
Capacity to select relevant and high quality scientific sources
Capacity to reference the sources used
Capacity to identify and apply a scientific method to develop an analysis
Capacity to critically engage with findings
Capacity to structure a text in a logicl way and write clearly
Capacity to select relevant and high quality scientific sources
Capacity to reference the sources used
Literatur
- Della Porta, D. und Keating, M. (2008) Approaches and Methodologies in the Social Sciences. A Pluralist Perspective. Cambridge: Cambridge University Press.
- Kellstedt, P. M. und G. D. Whitten (2013) The Fundamentals of Political Science Research. Cambridge: Cambridge University Press.Additional material will be presented in class.
- Kellstedt, P. M. und G. D. Whitten (2013) The Fundamentals of Political Science Research. Cambridge: Cambridge University Press.Additional material will be presented in class.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Di 14.03.2023 12:09
In the Bachelor's seminar, students will develop a research question related to a specific topic of interest and present it in the seminar. These topics will be discussed with the other students and with the lecturer both in class and individually. In addition to the ongoing work on the bachelor thesis, the seminar also includes an overview of scientific methods that can be applied to properly address different research questions.