220018 VO VO Introduction to Strategic Communication (2016W)
Labels
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Prüfungstermine
- Mittwoch 25.01.2017 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Montag 20.02.2017 09:45 - 11:15 Seminarraum 12, Währinger Straße 29 2.OG
- Freitag 10.03.2017 16:45 - 18:15 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 12.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Mittwoch 19.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Mittwoch 09.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Mittwoch 16.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Mittwoch 23.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Mittwoch 30.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Mittwoch 07.12. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Mittwoch 14.12. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Mittwoch 11.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Mittwoch 18.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
The lecture gives an overview of the different areas of strategic communication with a focus on advertising. Students will first learn about the defining elements and history of strategic communication before gaining insights into the concepts of corporate communication, strategic persuasion, and modern advertising campaigns. The lecture will also discuss recent empirical studies to prepare students for their own work in this area.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Written exam
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Profound understanding of strategic communication
Prüfungsstoff
written exam
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:38