Universität Wien

220018 VO VO Introduction to Strategic Communication (2016W)

Details

max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Prüfungstermine

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Mittwoch 12.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 19.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 09.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 16.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 23.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 30.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 07.12. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 14.12. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 11.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 18.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

The lecture gives an overview of the different areas of strategic communication with a focus on advertising. Students will first learn about the defining elements and history of strategic communication before gaining insights into the concepts of corporate communication, strategic persuasion, and modern advertising campaigns. The lecture will also discuss recent empirical studies to prepare students for their own work in this area.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Written exam

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Profound understanding of strategic communication

Prüfungsstoff

written exam

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:38