Universität Wien

220018 VO VO Introduction to Strategic Communication (2017W)

Details

max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Mittwoch 18.10. 13:15 - 16:15 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Mittwoch 08.11. 13:15 - 16:15 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Mittwoch 22.11. 13:15 - 16:15 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Mittwoch 06.12. 13:15 - 16:15 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Mittwoch 10.01. 13:15 - 16:15 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Mittwoch 24.01. 13:15 - 16:15 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

The lecture gives an overview of the different areas of strategic communication with a focus on strategic organizational communication. Students will first learn about the defining elements and history of the concept before gaining insights into the concepts of corporate identity, corporate branding, reputation, crisis and complaint management, intercultural aspects of stratcom and communciation controlling. The lecture will also discuss empirical studies to prepare students for their own work in this area.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Written exam

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Profound understanding of strategic communication

Prüfungsstoff

Contents discussed in lecture

Literatur

Cornelissen, J. (2017). Corporate Communication. A Guide to Theory and Practice (5th Edn.). SAGE.
Holtzhausen, D. & Zerfass, A. (2013). Strategic Communication - Pillars and Perspectives of an Alternative Paradigm. In, Zerfass et al. (Eds.), Organisationskommunikation und Public Relations (pp. 73-94). Springer VS. DOI 10.1007/978-3-531-18961-1_4

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Sa 02.04.2022 00:23