220018 VO VO Introduction to Strategic Communication (2017W)
Labels
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 18.10. 13:15 - 16:15 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
- Mittwoch 08.11. 13:15 - 16:15 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
- Mittwoch 22.11. 13:15 - 16:15 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
- Mittwoch 06.12. 13:15 - 16:15 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
- Mittwoch 10.01. 13:15 - 16:15 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
- Mittwoch 24.01. 13:15 - 16:15 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
The lecture gives an overview of the different areas of strategic communication with a focus on strategic organizational communication. Students will first learn about the defining elements and history of the concept before gaining insights into the concepts of corporate identity, corporate branding, reputation, crisis and complaint management, intercultural aspects of stratcom and communciation controlling. The lecture will also discuss empirical studies to prepare students for their own work in this area.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Written exam
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Profound understanding of strategic communication
Prüfungsstoff
Contents discussed in lecture
Literatur
Cornelissen, J. (2017). Corporate Communication. A Guide to Theory and Practice (5th Edn.). SAGE.
Holtzhausen, D. & Zerfass, A. (2013). Strategic Communication - Pillars and Perspectives of an Alternative Paradigm. In, Zerfass et al. (Eds.), Organisationskommunikation und Public Relations (pp. 73-94). Springer VS. DOI 10.1007/978-3-531-18961-1_4
Holtzhausen, D. & Zerfass, A. (2013). Strategic Communication - Pillars and Perspectives of an Alternative Paradigm. In, Zerfass et al. (Eds.), Organisationskommunikation und Public Relations (pp. 73-94). Springer VS. DOI 10.1007/978-3-531-18961-1_4
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Sa 02.04.2022 00:23