220018 VO VO Introduction to Strategic Communication (2020W)
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
digitale Lehre
- Mittwoch 14.10. 15:00 - 16:30 Digital
- Mittwoch 21.10. 15:00 - 16:30 Digital
- Mittwoch 28.10. 15:00 - 16:30 Digital
- Mittwoch 04.11. 15:00 - 16:30 Digital
- Mittwoch 11.11. 15:00 - 16:30 Digital
- Mittwoch 18.11. 15:00 - 16:30 Digital
- Mittwoch 25.11. 15:00 - 16:30 Digital
- Mittwoch 02.12. 15:00 - 16:30 Digital
- Mittwoch 09.12. 15:00 - 16:30 Digital
- Mittwoch 16.12. 15:00 - 16:30 Digital
- Mittwoch 13.01. 15:00 - 16:30 Digital
- Mittwoch 20.01. 15:00 - 16:30 Digital
- Mittwoch 27.01. 15:00 - 16:30 Digital
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
The lecture gives an overview of the different areas of strategic communication with a focus on corporate communication. Students will first learn about the defining elements and objectives of strategic communication before gaining insights into the planning process of strategic communication. In the second part of the lecture we will discuss different areas of strategic communication like corporate branding, corporate social responsibility, crisis communication, employee communication as well as intercultural aspects and communication ethics.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Written Exam: combined THERES module exam.The exam will be held in a digital format with open questions and one hour duration.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Profound understanding of strategic communication
Prüfungsstoff
Contents discussed in lecture
Literatur
will be provided in class
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Fr 12.05.2023 00:19