Universität Wien

220018 VO VO Introduction to Strategic Communication (2021W)

DIGITAL

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

The lecture will be held in a hybrid format (in person and live streaming). Only students who are vaccinated, recovered or tested can attend the class in person. Please come at least 5 minutes early, so your certificate can be checked before class. The room capacity is 24 , and there will be a signup document in Moodle for each class to not exceed this number.

  • Mittwoch 13.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 20.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 27.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 03.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 10.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 17.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 24.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 01.12. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 15.12. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 12.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 19.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Mittwoch 26.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

The lecture gives an overview of the different areas of strategic communication with a focus on corporate communication. Students will first learn about the defining elements and objectives of strategic communication before gaining insights into the planning process of strategic communication. In the second part of the lecture we will discuss different areas of strategic communication like corporate branding, corporate social responsibility, crisis communication, employee communication as well as intercultural aspects and communication ethics.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Written Exam: combined THERES module exam.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Profound understanding of strategic communication

Prüfungsstoff

Contents discussed in lecture

Literatur

Cornelissen, J. (2017). Corporate Communication. A Guide to Theory and Practice (5th Edn.). SAGE.
Holtzhausen, D. & Zerfass, A. (2013). Strategic Communication - Pillars and Perspectives of an Alternative Paradigm. In, Zerfass et al. (Eds.), Organisationskommunikation und Public Relations (pp. 73-94). Springer VS. DOI 10.1007/978-3-531-18961-1_4
Further literature will be provided with each lecture topic.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Do 23.09.2021 11:10