Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
220027 VO SPEZI: VO PAED Medienpädagogik (2025S)
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
Details
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- N Dienstag 11.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
- Donnerstag 13.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 25.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
- Donnerstag 27.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 08.04. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
- Donnerstag 10.04. 09:45 - 11:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 29.04. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 13.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
- Donnerstag 15.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 27.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 10.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
- Dienstag 24.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
- Donnerstag 26.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This course offers a comprehensive exploration of theoretical approaches, concepts, and phenomena related to media literacy. It will introduce fundamental concepts in media literacy and its boundary conditions, providing students with a robust foundation in understanding the role of media literacy in shaping media effects. Through a blend of theoretical discussions and methodological insights, students will acquire the skills necessary to assess and undertake research on media literacy, evaluating its implications. Additionally, the course will facilitate critical discussions on real-life case examples of media literacy interventions, allowing students to analyze and evaluate the effectiveness of various approaches in promoting media literacy and mitigating potential negative effects of media consumption.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Written examination
Question format: multiple choice and 2 open-ended questions
Question format: multiple choice and 2 open-ended questions
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
1: 87 - 100%
2: 75 - 86,99%
3: 63 - 74,99%
4: 50 - 62,99%
5: 00 - 49,99%
2: 75 - 86,99%
3: 63 - 74,99%
4: 50 - 62,99%
5: 00 - 49,99%
Prüfungsstoff
The exam relates to the material discussed in the lecture. Students are expected to independently make connections between the individual course contents.
Literatur
Will be announced during the lecture.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Fr 10.01.2025 00:02