Universität Wien

220057 SE SE Research Project A (2016S)

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

The seminar extends of a period of two semesters

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Deutsch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Mittwoch 09.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
Mittwoch 16.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
Mittwoch 06.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
Mittwoch 13.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
Mittwoch 20.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
Mittwoch 27.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
Mittwoch 04.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
Mittwoch 11.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
Mittwoch 18.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
Mittwoch 25.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
Mittwoch 01.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
Mittwoch 08.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
Mittwoch 15.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
Mittwoch 22.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
Mittwoch 29.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Topic: Consumer complaining and complaint management
In this research seminar, students will conduct an empirical study on consumers' online complaining (esp. motives, experiences, expectations and behavior) and the effects of companies' complaint management. A mixed-methods design will be applied integrating qualitative research (interviews, qualitative content analysis) and quantitative research methods (survey and structural equation modeling).
In the first semester (spring/summer term) we will develop a survey instrument. The development process will include qualitative research as well as analyses of quantitative data in order to introduce a new reliable and valid survey instrument for consumer online complaining.
In the second semester (fall/winter term) we will apply the developed scale for investigating the antecedents and consequences of online complaining.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Presentations, interim reports, final report

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Prüfungsstoff

Literatur

tba in class

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Sa 02.04.2022 00:23