Universität Wien

220057 SE SE Research Project A (2023S)

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Zusammenfassung

1 Binder , Moodle
2 Hanusch , Moodle

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.

Gruppen

Gruppe 1

max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Mittwoch 15.03. 09:45 - 12:45 Seminarraum 9, Währinger Straße 29 2.OG
  • Mittwoch 29.03. 09:45 - 12:45 Seminarraum 9, Währinger Straße 29 2.OG
  • Mittwoch 26.04. 09:45 - 12:45 Seminarraum 9, Währinger Straße 29 2.OG
  • Mittwoch 10.05. 09:45 - 12:45 Seminarraum 9, Währinger Straße 29 2.OG
  • Mittwoch 24.05. 09:45 - 12:45 Seminarraum 9, Währinger Straße 29 2.OG
  • Mittwoch 07.06. 09:45 - 12:45 Seminarraum 9, Währinger Straße 29 2.OG
  • Mittwoch 21.06. 09:45 - 12:45 Seminarraum 9, Währinger Straße 29 2.OG

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Students develop and implement empirical research projects in the field of Strategic Communication. The research projects are designed and conducted in small groups (2-4 students).
In this first semester students develop their ideas for research projects based on the state-of-the-art in the international literature. They provide rationales for problem definitions, literature reviews and based on a theoretical framework formulate concrete research questions and hypotheses. Students develop first ideas of research designs and measurement instruments. The final paper reads like a proposal for the research project, which then is implemented in the following semester. Session are a mix of lectures and interactive feedback sessions.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

In-class presentations (15%), active participation (15%) and final paper (70%)

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab


(1) Develop research idea, identify relevant research gaps and formulate research problem
(2) Formulate appropriate theoretical framework
(3) Define constructs and items
(4) Define Research Questions+Hypotheses
(5) Present intermediary steps in class
(6) Contribute to class discussions and feedback
(7) Final Report
(8) Attendance

1 (Very Good): 87 - 100%
2 (Good): 75 - 86,99%
3 (Satisfactory): 63 - 74,99%
4 (Sufficient): 50 - 62,99%
5 (Not Sufficient): 0 - 49,99%

Literatur

b. a.

Gruppe 2

max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Montag 27.03. 09:45 - 12:45 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
  • Montag 24.04. 09:45 - 12:45 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
  • Montag 15.05. 09:45 - 12:45 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
  • Montag 05.06. 09:45 - 12:45 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
  • Montag 19.06. 09:45 - 12:45 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

In this year-long seminar, students will develop and conduct an empirical study in the area of Journalism Studies. During Semester 1 (spring/summer term), students will work on developing the conceptual background, theory and literature review, research questions, and methodology.
During Semester 2 (fall/winter term) students will conduct fieldwork for the studies developed during Semester 1, analysis of results and writing-up process.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Presentations (20%), Active Participation (10%) and Final Paper (70%)

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Regular participation (max 1 missed appointment)
Participation in the discussion of the presentations
Submission of a positively assessed final paper

Grading scale:
1 (Very good): 87 - 100%
2 (Good): 75 - 86,99%
3 (Satisfactory): 63 - 74,99%
4 (Sufficient): 50 - 62,99%
5 (Insufficient): 00 - 49,99%

Literatur

tba in class

Information

Prüfungsstoff


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Di 14.03.2023 10:11