Universität Wien

220058 SE SE Research Project B (2019S)

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Montag 11.03. 13:15 - 16:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
  • Dienstag 19.03. 15:00 - 18:00 Seminarraum 9, Währinger Straße 29 2.OG
  • Montag 08.04. 13:15 - 16:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
  • Montag 06.05. 13:15 - 16:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
  • Montag 20.05. 13:15 - 16:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
  • Montag 03.06. 13:15 - 16:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
  • Montag 24.06. 13:15 - 16:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

In this year-long seminar, students will develop and conduct an empirical study in the area of media effects and media reception research covering topics ranging from advertising, strategic communication, or political persuasion.
During Semester 1 (spring/summer term) students will work on developing the conceptual background, theory and literature review, research questions, and methodology.
During Semester 2 (fall/winter term) students will conduct fieldwork for the studies developed during Semester 1, analysis of results and writing-up process.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Presentations
Active participation
Final paper

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Regular Participation (max 1 missed appointment)
Participation in the discussion of the presentations
Submission of a positively assessed final paper

Prüfungsstoff

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:39