Universität Wien

220058 SE SE Research Project B (2020S)

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Dienstag 17.03. 09:45 - 12:45 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Dienstag 31.03. 09:45 - 12:45 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Dienstag 21.04. 09:45 - 12:45 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Dienstag 05.05. 09:45 - 12:45 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Dienstag 19.05. 09:45 - 12:45 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Dienstag 16.06. 09:45 - 12:45 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde
  • Dienstag 23.06. 09:45 - 12:45 Seminarraum 1 2H316 UZA II Rotunde

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

In this year-long seminar, students will develop and conduct an empirical study in the area of strategic communication. Research topics include crisis communication, CSR communication, diversity communication, employee communication and corporate branding.
During Semester 1 (spring/summer term) students will work on developing the conceptual background, theory and literature review, research questions, and methodology. Ideally, some preliminary qualitative research will be conducted.
During Semester 2 (fall/winter term) students will conduct fieldwork for the studies developed during Semester 1, analysis of results and writing-up process.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Presentations
Active participation
Final paper

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Regular participation (max 1 missed appointment)
Participation in the discussion of the presentations
Submission of a positively assessed final paper

Prüfungsstoff

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Sa 02.04.2022 00:23