Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
290063 SE Migration and Population Dynamics in the Context of Global Change and Development I (2022S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
GEMISCHT
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 09.02.2022 08:00 bis Do 24.02.2022 10:00
- Anmeldung von Mo 28.02.2022 08:00 bis Mi 02.03.2022 08:00
- Abmeldung bis Do 31.03.2022 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 14.03. 13:15 - 14:45 Digital
- Montag 21.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
- Montag 28.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
- Montag 04.04. 13:15 - 14:45 Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
- Montag 25.04. 13:15 - 14:45 Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
- Montag 02.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
- Montag 09.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
- Montag 16.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
- Montag 23.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
- Montag 30.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
- Montag 20.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
- Montag 27.06. 13:15 - 14:45 Digital
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
For the successful completion of the seminar, the following services must be provided
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
- Case study I - presentation (20%)
- Case study II: peer-review or scientific blog (20%)
- Literature review or policy brief or lesson planning (50%)
- Engagement in class (10%)
A positive final evaluation can only be made
1) if regular attendance is maintained;
2) if all required compulsory reading documentation as well as non-graded weekly assignments are submitted.
- Case study II: peer-review or scientific blog (20%)
- Literature review or policy brief or lesson planning (50%)
- Engagement in class (10%)
A positive final evaluation can only be made
1) if regular attendance is maintained;
2) if all required compulsory reading documentation as well as non-graded weekly assignments are submitted.
Prüfungsstoff
see above
Literatur
Piguet, E. (2013). From “Primitive Migration” to “Climate Refugees”: The Curious Fate of the Natural Environment in Migration Studies. Annals of the Association of American Geographers, 103(1), 148–162.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
(MG-S4-SE) (MG-S6-SE) (MG-W5-PI) (MG21 APF MIGSPEC) (MR6) (MA UF GW 02)
Letzte Änderung: Do 11.05.2023 11:28
Against the backdrop of this debate, the seminar provides an overview of the current state of discussion and enables participants to reflect critically on the complex relationship between the environment and migration. Seminar participants will also be enabled to understand the relationship between environment and migration not only as an empirical phenomenon, but also as a discursive and political one. The seminar will introduce conceptual approaches as well as discuss empirical findings from different regions.