290068 PS Fachdidaktisches Proseminar: Fachdidaktik der Wirtschaftskunde im GW-Unterricht (2013S)
within the Subject "Geography and Economics" in Secondary Education
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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Termine (außer bei der Blockeinheit jeweils Dienstag von 10.00 pünktlich bis 12.00, Hörsaal 4C):
DI 19.03.2013 10.00 pünktlich - 12.00 (2,5 Einheiten)
DI 16.04.2013 10.00 pünktlich - 12.00 (2,5 Einheiten)
DI 30.04.2013 10.00 pünktlich - 12.00 (2,5 Einheiten)
DI 14.05.2013 10.00 pünktlich - 12.00 (2,5 Einheiten)
DI 04.06.2013 10.00 pünktlich - 12.00 (2,5 Einheiten)
DI 18.06.2013 10.00 pünktlich - 12.00 (2,5 Einheiten)
Freitag, 7. Juni 2013 10.00 - 16.00 (8 Einheiten): Blocktermin, Hörsaal III, NIG
Prüfung: 25. Juni 2013
DI 19.03.2013 10.00 pünktlich - 12.00 (2,5 Einheiten)
DI 16.04.2013 10.00 pünktlich - 12.00 (2,5 Einheiten)
DI 30.04.2013 10.00 pünktlich - 12.00 (2,5 Einheiten)
DI 14.05.2013 10.00 pünktlich - 12.00 (2,5 Einheiten)
DI 04.06.2013 10.00 pünktlich - 12.00 (2,5 Einheiten)
DI 18.06.2013 10.00 pünktlich - 12.00 (2,5 Einheiten)
Freitag, 7. Juni 2013 10.00 - 16.00 (8 Einheiten): Blocktermin, Hörsaal III, NIG
Prüfung: 25. Juni 2013
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Deutsch
Lehrende
Termine
Zur Zeit sind keine Termine bekannt.
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Demands to be met by the students:
Active participation during lessons; reading of recommended texts and
finding out informative material; cooperation with drawing up new
materials or games throughout the course;
final thesis: transfer of selected topics to junior up to high-school level.The performance evaluation (including the grade) results from the above-named elements, which will be rated differently depending on the working effort.
Active participation during lessons; reading of recommended texts and
finding out informative material; cooperation with drawing up new
materials or games throughout the course;
final thesis: transfer of selected topics to junior up to high-school level.The performance evaluation (including the grade) results from the above-named elements, which will be rated differently depending on the working effort.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Subject matter: The basics of Austrian economy policy
Main objective: Revision and consolidation of the fundamental principles of economic policy as well as the construction of adequate methods and materials to transpose the
theories into practical teaching (all levels).
Main objective: Revision and consolidation of the fundamental principles of economic policy as well as the construction of adequate methods and materials to transpose the
theories into practical teaching (all levels).
Prüfungsstoff
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
(L2-e5)
Letzte Änderung: Fr 31.08.2018 08:56