Universität Wien

301138 SE Behavior, Rhythms and Neurological Diseases (2018W)

2.00 ECTS (1.00 SWS), SPL 30 - Biologie
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Vorbesprechung: 23.10.2018, 11 Uhr
MFPL, 6. Stock, Seminarraum 1/2 (Raum 6.501/6.504) (Max F. Perutz Laboratories, Dr. Bohr-Gasse 9, 1030 Wien)
Termine:
27.11.2018 und 28.11.2018: Small Lecture Hall (kleiner Hörsaal) in the Physiology Building, 1st floor, of the Center for Physiology and Pharmacology, Schwarzspanierstrasse 17, 1090 Wien
04.12.2018, MFPL, 3. Stock Seminarraum
14.12.2018, MFPL, 6. Stock Seminarraum 1/2
08.01.2019, HS 4, UZA II, Biozentrum Althanstr. 14, 1090 Wien
11.01.2019, HS 5, UZA II, Biozentrum Althanstr. 14, 1090 Wien
18.01.2019: Ort wird noch bekannt gegeben.

Das Seminar wird als Blockseminar abgehalten. Jeweils fuer 3 Stunden plus 15min Pause (Vortraege fuer jeweils 20min+10min Diskussion)
(9am- 12:15pm)
Unter Mitwirkung von Prof. Daniela Pollak -MedUni
Weitere Infos siehe: https://molekularebiologie.univie.ac.at/

Das Seminar wird als Blockseminar an 4 Tagen abgehalten. Jeweils fuer 3 Stunden plus 15min Pause (Vortraege fuer jeweils 20min+10min Diskussion)
(9am- 12:15pm)

Termine folgen
Unter Mitwirkung von Prof. Daniela Pollak -MedUni
Weitere Infos siehe: https://molekularebiologie.univie.ac.at/

  • Dienstag 08.01. 08:00 - 13:00 UZA2 Hörsaal 4 (Raum 2Z221) 2.OG
  • Freitag 11.01. 08:00 - 13:00 UZA2 Hörsaal 5 (Raum 2Z202) 2.OG

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

scientific: Guide the students to become familiar with the field of biological rhythms, behavior and neurological diseases and how these aspects are interrelated and can impact on each other.

presentation: Guide the students to be able to extract the key messages from the often complex primary scientific literature and to constructively evaluate these key results. (in English)

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

student performance will be graded according to:
scientific understanding of the paper in the (slightly) more general scientific context, ability to respond to questions in a knowledgable or logical way (obviously it is not expected from the students to know all the scientific literature, but in such cases it will be expected to go logically about specific questions)

about 40percent

ability to extract and present the key messages, quality of slides

about 40percent

interactions during the presentations of other students

about 20percent

language ability has no impact on the grade

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

minimal requirements are to have sufficient scientific background knowledge and English language abilities to be able to make sense of primary scientific literature (with some help of respective teachers for specific details)

judgement of performance: see previous point above

Prüfungsstoff

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

MGE III-1, MGE III-2, MMB IV-2, MMB V-3, M-WZB

Letzte Änderung: Sa 02.04.2022 00:27