301276 SE Journal Club II (2025S)
Stammzellbiologie: Evolutionäre, entwicklungsbiologische und pathologische Dimensionen
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Do 06.02.2025 14:00 bis Do 20.02.2025 18:00
- Abmeldung bis Do 20.02.2025 18:00
Details
max. 18 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine
Location: MPL, Seminar Room 4th floor (Rm. 4.120)
Pre-discussion / Vorbesprechung: 7.3. 14:00 - 15:153 seminar dates:Date 1: 11.4. 12:00 - 18:00
Date 2: 9.5. 12:00 - 18:00
Date 3: 6.6. 12:00 - 18:00
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Die Teilnehmer präsentieren neuere Literatur aus einem der verschiedenen Teilgebiete der Stammzellbiologie, und lernen, sich kritisch mit deren Inhalten auseinanderzusetzen.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Verpflichtende Anwesenheit. Die Beurteilung basiert auf folgenden Teilleistungen: Qualität und Aufbereitung der Seminarpräsentation, aktive Teilnahme an den Diskussionen der vorgestellten Publikationen. Jede der Teilleistungen muss positiv sein.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
obligatory attendance in all sessions
contribution to the overall grade:
presentation & following question&answers: 75%
participation during other presentations: 25%For the assessment of the performance, the following criteria are used:
Attendance and Presentation of a topic that is largely correct (grade: 4)
Plausible structure of the presentation; ability to select subtopics of particular relevance; ability to answer selected questions to the presentation (grade: 3)
Ability to weigh different arguments; constructive participation in the scientific and conceptional discussion of presentations made by the other participants (grade: 2)
Ability to critically evaluate the arguments presented in a publication; ability to think conceptually, e.g. by referring to controversies or follow-up work; own ideas for addressing open questions (grade: 1)
contribution to the overall grade:
presentation & following question&answers: 75%
participation during other presentations: 25%For the assessment of the performance, the following criteria are used:
Attendance and Presentation of a topic that is largely correct (grade: 4)
Plausible structure of the presentation; ability to select subtopics of particular relevance; ability to answer selected questions to the presentation (grade: 3)
Ability to weigh different arguments; constructive participation in the scientific and conceptional discussion of presentations made by the other participants (grade: 2)
Ability to critically evaluate the arguments presented in a publication; ability to think conceptually, e.g. by referring to controversies or follow-up work; own ideas for addressing open questions (grade: 1)
Prüfungsstoff
Literatur
A literature list will be distributed in the prediscussion session.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
MMB III-4a:, MMEI III, M-WZB
Letzte Änderung: Mo 17.02.2025 18:47