340046 UE Lesekompetenz und Textproduktion: Englisch (2017S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 06.02.2017 09:00 bis Fr 24.02.2017 17:00
- Anmeldung von Mo 06.03.2017 09:00 bis Fr 10.03.2017 17:00
- Abmeldung bis Fr 31.03.2017 23:59
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 07.03. 11:00 - 12:30 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 14.03. 11:00 - 12:30 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 21.03. 11:00 - 12:30 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 28.03. 11:00 - 12:30 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 04.04. 11:00 - 12:30 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 02.05. 11:00 - 12:30 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 09.05. 11:00 - 12:30 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 16.05. 11:00 - 12:30 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 23.05. 11:00 - 12:30 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 30.05. 11:00 - 12:30 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 13.06. 11:00 - 12:30 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 20.06. 11:00 - 12:30 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 27.06. 11:00 - 12:30 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Assessment will be based on the following:
- Written assignments (40%)
- Mid-term test (20%)
- Final test (30%)
- Participation in class and in online activities (10%)
Each student will be allowed to use one monolingual dictionary during the tests (no electronic devices).
- Written assignments (40%)
- Mid-term test (20%)
- Final test (30%)
- Participation in class and in online activities (10%)
Each student will be allowed to use one monolingual dictionary during the tests (no electronic devices).
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Grading scale:
90-100%: 1
80-89%: 2
70-79%: 3
60-69%: 4
< 60%: 5 (fail)
90-100%: 1
80-89%: 2
70-79%: 3
60-69%: 4
< 60%: 5 (fail)
Prüfungsstoff
Both tests will be based on the text types and exercise formats used in class and in the written assignments.
Literatur
TBA (in class / on Moodle platform)
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mi 26.04.2023 00:24
Reading comprehension strategies and reading-based writing skills. Students will acquire text analysis methods that enable them to understand and discuss texts as communicative events.
Objectives:
Improvement of reading comprehension and text-based writing skills with a focus on exploring different types of meaning, organizing texts and integrating sources.
Methods:
In-class reading and writing activities (individual, pair, and group work), online activities, assignments in reading comprehension and text production.