340053 UE Lesekompetenz und Textproduktion: Englisch (2012S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Voraussetzung(en):
UE Grammatik im Kontext (Englisch)
(ggf. VO Grammatik [Englisch] + VO Einführung ins Studium)
UE Grammatik im Kontext (Englisch)
(ggf. VO Grammatik [Englisch] + VO Einführung ins Studium)
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 01.02.2012 09:00 bis Do 08.03.2012 17:00
- Abmeldung bis Do 08.03.2012 17:00
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 19.03. 13:30 - 15:00 Hörsaal 3 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Montag 26.03. 13:30 - 15:00 Hörsaal 3 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Montag 16.04. 13:30 - 15:00 Hörsaal 3 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Montag 30.04. 13:30 - 15:00 Hörsaal 3 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Montag 07.05. 13:30 - 15:00 Hörsaal 3 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Montag 14.05. 13:30 - 15:00 Hörsaal 3 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Montag 21.05. 13:30 - 15:00 Hörsaal 3 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Montag 04.06. 13:30 - 15:00 Hörsaal 3 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Montag 11.06. 13:30 - 15:00 Hörsaal 3 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Montag 18.06. 13:30 - 15:00 Hörsaal 3 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Montag 25.06. 13:30 - 15:00 Hörsaal 3 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Assessment will be based on the following:
- Participation in class and in online activities
- Mid-term test
- Completion of written assignments (semester portfolio)
- Final test
- Participation in class and in online activities
- Mid-term test
- Completion of written assignments (semester portfolio)
- Final test
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The objectives of this course are as follows:
- to help students improve their reading skills, research skills, text comprehension, language and writing skills;
- to provide students with an opportunity to reflect on and apply reading comprehension strategies;
- to raise students' awareness of writing processes;
- to help students apply their language knowledge and writing know-how appropriately in practice.
- to help students improve their reading skills, research skills, text comprehension, language and writing skills;
- to provide students with an opportunity to reflect on and apply reading comprehension strategies;
- to raise students' awareness of writing processes;
- to help students apply their language knowledge and writing know-how appropriately in practice.
Prüfungsstoff
Students will achieve the course objectives by:
- analyzing and discussing authentic written texts;
- paraphrasing/summarizing texts;
- producing original written texts of various types;
- rewriting/adapting texts to suit different situations/purposes;
- completing a variety of research tasks/exercises.
- analyzing and discussing authentic written texts;
- paraphrasing/summarizing texts;
- producing original written texts of various types;
- rewriting/adapting texts to suit different situations/purposes;
- completing a variety of research tasks/exercises.
Literatur
TBA (in class / on Moodle platform)
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:45
- Discussion and development of strategies/tools to enhance reading comprehension (e.g., highlighting, notes, excerpts, diagrams/maps)
- Specific grammar topics relevant to written communication (as necessary)