Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
340095 UE Hörkompetenz und Textproduktion: Englisch (2016W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Sa 17.09.2016 00:01 bis Fr 07.10.2016 17:00
- Abmeldung bis Mo 31.10.2016 23:59
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Registration & attendance: students who do not attend the first class will be deregistered automatically. Attendance is mandatory; two absences will be tolerated.
- Dienstag 11.10. 17:00 - 18:30 Hörsaal 5 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Dienstag 11.10. 18:30 - 20:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Mittwoch 19.10. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Mittwoch 09.11. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Mittwoch 16.11. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Mittwoch 30.11. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Mittwoch 07.12. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Mittwoch 14.12. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Mittwoch 11.01. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Mittwoch 18.01. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Mittwoch 25.01. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Learning objectives: (1) to help students improve their listening comprehension and discussion skills; (2) to raise students' awareness of writing processes; (3) to hone students' writing skills with a focus on the communication situation and text organizationCourse content: developing listening comprehension strategies, critical listening and discussion skills, as well as producing spoken and written texts embedded in a specific communication situationTeaching/learning methods (didactics): in-class listening, speaking, and writing activities (individual, pair, and group work), online activities, home assignments in oral comprehension and text production
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Participation in class and in online activities (10%), completion of written assignments (40%), mid-term test (20%), and final test (30%). Students are allowed to use monolingual dictionaries (no electronic devices) during the tests.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Attendance is mandatory; a maximum of two absences will be tolerated.
Grading scale: 100-90%=1, 89-80%=2, 79-70%=3, 69-60%=4, <60%=5
Grading scale: 100-90%=1, 89-80%=2, 79-70%=3, 69-60%=4, <60%=5
Prüfungsstoff
Both tests will be based on the text types and exercise formats used in class and in the written assignments (mostly audio and video materials).
Literatur
Will be provided in class and on the Moodle platform.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:45