340100 VO+UE Textsorten, Textqualität, Textwirkung: Englisch (2019S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 11.02.2019 09:00 bis Fr 01.03.2019 17:00
- Anmeldung von Mo 11.03.2019 09:00 bis Fr 15.03.2019 17:00
- Abmeldung bis So 31.03.2019 23:59
Details
max. 60 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 19.03. 11:30 - 13:00 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
- Dienstag 26.03. 11:30 - 13:00 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
- Dienstag 02.04. 11:30 - 13:00 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
- Dienstag 30.04. 11:30 - 13:00 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
- Dienstag 07.05. 11:30 - 13:00 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
- Dienstag 14.05. 11:30 - 13:00 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
- Dienstag 21.05. 11:30 - 13:00 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
- Dienstag 28.05. 11:30 - 13:00 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
- Dienstag 04.06. 11:30 - 13:00 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
- Dienstag 18.06. 11:30 - 13:00 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
- Dienstag 25.06. 11:30 - 13:00 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Two tests (one mid-term and one end-of-term); homework assignments; regular class attendance.
Students will be allowed to use dictionaries, corpora and other electronic resources in homework assignments.
Students will be allowed to use dictionaries, corpora and other electronic resources in homework assignments.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Students are required to attend classes regularly and to maintain an 85% attendance rate.
Prüfungsstoff
Will be discussed in class.
Literatur
Will be provided in class or uploaded to Moodle.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:45
- to define and illustrate the main (linguistic and non-linguistic) features of registers and genres;
- to identify genre stages;
- to identify collocations and lexical templates;
- to identify technical terms and register/genre-specific expressions in texts;
- to identify relevant assumptions that underlie specific text types and audience expectations;
- to implement acquired skills in the production of idiomatic and register/genre-compliant texts.Methods:
- text analysis;
- semantic and syntactic analysis;
- text production tasks;
- corpus linguistics.