Universität Wien FIND

Kehren Sie für das Sommersemester 2022 nach Wien zurück. Wir planen Lehre überwiegend vor Ort, um den persönlichen Austausch zu fördern. Digitale und gemischte Lehrveranstaltungen haben wir für Sie in u:find gekennzeichnet.

Es kann COVID-19-bedingt kurzfristig zu Änderungen kommen (z.B. einzelne Termine digital). Informieren Sie sich laufend in u:find und checken Sie regelmäßig Ihre E-Mails.

Lesen Sie bitte die Informationen auf https://studieren.univie.ac.at/info.

340202 UE Funktionale Grammatik und Textstilistik Englisch (2021W)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 34 - Translationswissenschaft
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
VOR-ORT

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

UPDATE: 22 Nov 2021
Due to new measures to contain the corona virus, all units planned as on-site will take place online only via ZOOM.

Dienstag 12.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
Dienstag 19.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
Dienstag 09.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
Dienstag 16.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
Dienstag 30.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
Dienstag 07.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
Dienstag 14.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
Dienstag 11.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
Dienstag 18.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG
Dienstag 25.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Franz-Klein-Gasse 1 EG

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Course objectives:
- Improvement of skills needed to interpret and produce grammatically correct and stylistically appropriate texts in standard English (both British and American standard);
- Raising awareness of the semantic/pragmatic nuances involved in making grammatical choices and resulting from them;
- Increasing students' appreciation of the syntax-semantics interface in texting;
Content:
Student-centered approach: Students determine the issues to be discussed in class in a survey at the course start.
Possible topics: Tense/Aspect, Mood, Voice, Conditionals, Inversion, Word formation, Lexical/Syntactic Creativity in English, Modals, Catenative Verbs, Reported Speech, Relative Clauses, Determiners, Adjectives vs. Adverbs, Idiomaticity, Metaphor & Metonymy etc.
Methods:
Discussion in plenum, pair work, group work. Inverted classroom model.
The language of instruction is English.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

- Midterm Test
- Final Test
- Assignments (in-class and homework)
No electronic devices permitted.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Make-up of the final grade:
Midterm Test: 40 points
Final Test: 40 points
Assignments: 20 points

Grading:
0 - 59 pts - 5
60 - 69 pts - 4
70 - 79 pts - 3
80 - 89 pts - 2
90 - 100 pts - 1

In order to receive a final pass grade, both tests must be positive (over 50%).

Prüfungsstoff

- exercises/materials covered in class and posted on Moodle
- all topics discussed in class (as chosen by students in a survey at the beginning of the course)

Literatur

Recommended Reading (a selection):
1. Student Grammar of Spoken and Written English (Longman)
ISBN: 0-582-05971-2
2. English Grammar in Context with Key (Macmillan)
ISBN: 9781405070546
3. Advanced Language Practice with key (Macmillan)
ISBN: 1 405 00762
4. Advanced Grammar in Use, 3rd edition (Cambridge University Press)
ISBN: 13: 978-1107697386
5. Practical English Usage (Oxford University Press)
ISBN-10: 0194202437
6. A Student's Introduction to English Grammar (Cambridge University Press)
ISBN: 978-0-521-62188-3

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Sa 20.11.2021 20:49