340304 UE Grammatik im Kontext: Englisch (2019W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 09.09.2019 09:00 bis Fr 27.09.2019 17:00
- Anmeldung von Mo 07.10.2019 09:00 bis Fr 11.10.2019 17:00
- Abmeldung bis Do 31.10.2019 23:59
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Freitag 11.10. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 18.10. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 25.10. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 08.11. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 15.11. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 22.11. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 06.12. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 13.12. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 10.01. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 17.01. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 24.01. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 31.01. 12:30 - 14:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mid-term test (40%)
End-of-term test (40%)
Two mini tests (10% each)
End-of-term test (40%)
Two mini tests (10% each)
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Students must complete all assignments and attend at least 10 of the 12 lessons.
Grading: 90% 1/80% 2/70% 3/60% 4/59% 5 (fail).
Grading: 90% 1/80% 2/70% 3/60% 4/59% 5 (fail).
Prüfungsstoff
Exercises in class and Moodle.
Literatur
Kamm, Oliver (2015): Accidence Will Happen. The Non-Pedantic Guide to English. London: Weidenfeld & Nicolson.
Swan, Michael (2016): Practical English Usage. Fourth Edition. Oxford: Oxford University Press.
Swan, Michael (2016): Practical English Usage. Fourth Edition. Oxford: Oxford University Press.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:22
"[T]he knowledge people have about how to arrange language in patterns, [...] the things people do when they put words together." (de Beaugrande 2007)
“The only evidence we have of what makes up the English language is how people write and speak it. If an ‘incorrect’ form is more widely understood than an alternative construction, it isn’t incorrect. It’s what the language is.” (Kamm 2015)
Many people are passionate about language. And so are you. The purpose of this grammar class is to offer advice on usage, and I hope it does so entertainingly and reliably.
On this term's menu?
Tenses and aspects, conditionals, modals, stative and dynamic verbs, the passive, reported speech, gerunds & infinitives, linking words, relative clauses, punctuation, adjectives and adverbs, idioms and expressions, 'not-so-close' friends (language transfer), similar-looking-words and shades of meaning, and ... a free wish.
In-class exercises and homework assignments (Moodle).
Individual work.