Universität Wien

390050 DK PhD-L: Advanced Topics in Operations Management (2013W)

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

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Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 15 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Montag 11.11. 08:00 - 12:00 Seminarraum 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Montag 11.11. 14:00 - 16:00 Seminarraum 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Dienstag 12.11. 08:00 - 14:00 Seminarraum 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Dienstag 12.11. 14:00 - 16:00 Seminarraum 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Mittwoch 13.11. 10:00 - 16:00 Seminarraum 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Montag 09.12. 08:00 - 12:00 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Montag 09.12. 14:00 - 16:00 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Dienstag 10.12. 08:00 - 12:00 Seminarraum 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Dienstag 10.12. 14:00 - 16:00 Seminarraum 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
  • Mittwoch 11.12. 08:00 - 10:00 Seminarraum 13 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Mittwoch 11.12. 12:00 - 16:00 Seminarraum 13 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Donnerstag 12.12. 08:00 - 12:00 Seminarraum 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Donnerstag 12.12. 14:00 - 16:00 Seminarraum 13 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 13.12. 08:00 - 12:00 Seminarraum 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 13.12. 14:00 - 16:00 Seminarraum 13 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Dynamic (or real-time) vehicle routing (VR) is characterized by the fact that part of the data become known during the execution of the routes only, so that planning and execution are interlinked. While the algorithms used for dynamic VR are mainly the same as for static VR – in particular metaheuristics –, the planning scenarios are quite different and occur in many variants.
The focus of this course is less on algorithms, but rather on the various fields of application, problem settings, and planning frameworks, which entail specific requirements for the algorithms.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Students write, in teams of two, a working paper on an agreed special subject and present it in the class. The following (not exhaustive) list specifies potential themes, each with a recent paper as entry point to the relevant literature:
Time-dependant travel times (Potvin et al, 2006)
The dynamic dial-a-ride problem (Attanasio et al, 2004)
Urban/Home delivery (Magalhaes et al, 2006)
Internal transport (Le Anh et al, 2010)
Agent-based planning (Mes et al, 2010)
Waiting strategies (Pureza et al, 2008)
Evaluation and Grading
The course grades will be based on the following criteria:
class participation 20 %
working paper 40 %
presentation 40 %

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Prüfungsstoff

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:46