400001 SE Child-centered Qualitative Research in Sociocultural Research (2017S)
Seminar für DissertantInnen: Methoden
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 01.02.2017 15:00 bis Fr 21.04.2017 11:00
- Abmeldung bis Fr 28.04.2017 17:00
Details
max. 15 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine
MO 08.05.2017 10.00-12.15 Hörsaal H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
Mon, 8.5.2017: 13:15-15:30 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 WienDI 09.05.2017 10.00-12.15 Hörsaal H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, HochparterreDI 09.05.2017 13.15-15.30 Hörsaal H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, HochparterreMI 10.05.2017 10.00-12.15 Hörsaal H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, HochparterreMI 10.05.2017 13.15-15.30 Hörsaal H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, HochparterreDO 11.05.2017 10.00-12.15 Hörsaal H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, HochparterreDO 11.05.2017 13.15-15.30 Hörsaal H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, HochparterreFR 12.05.2017 10.00-12.15 Hörsaal H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, HochparterreFR 12.05.2017 13.15-15.30 Hörsaal H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, HochparterreAnmeldung für SoziologInnen:Studierende des Masterstudiums Soziologie werden gebeten, sich bezüglich der Anmeldung mit Herrn Lukas Milo Strauss (lukasmilo.strauss@univie.ac.at) in Verbindung zu setzen.Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:46
This course includes three topic areas and goals: 1) To highlight the consequential value of researching children's perspectives on social experience, both for purposes of theorizing and for practical application 2) To address the methodological challenges for researching children's first hand experience, and how those challenges can potentially be met through ethnographic methods (such as observation, participant observation, informant interviews, photoelicitation, drawings and the metaphor sort technique); 3) to reconsider the interpretive lens for findings that include youthful points of reference and points of view, drawing from case studies in medical anthropology, ritual studies, and applied reserch.
The course would make use of the workshop leader's book In A Younger Voice: Doing Child-centered Qualitative Research as well as selected readings from the author's extensive child-centered research on child illness and family rituals. The course will also consider and consult on works being planned or in process by the course participants.