400021 SE Seminar für DissertantInnen: Theorie (2013S)
Political Work: The Practices of Policy Making
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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Montag, 22. April, 14:00-15:30 Uhr
Dienstag, 23. April, 11:00-12:30 Uhr und 14:00-15:30 Uhr
Mittwoch, 24. April, 14:00-15:30 Uhr
Donnerstag, 25. April, 11:00-12:30 Uhr und 14:00-15:30 Uhr
Freitag, 26. April, 11:00-12:30 Uhr
Montag, 29. April, 14:00-15:30 Uhr
Dienstag, 30. April, 11:00-12:30 Uhr und 14:00-15:30 Uhr
Donnerstag, 02. Mai, 11:00-12:30 Uhr und 14:00-15:30 UhrPlace: Institut for Advanced Studies
Stumpergasse 56, SRS
1060 Vienna/WienAnmeldung unter: office.soz@ihs.ac.at
Dienstag, 23. April, 11:00-12:30 Uhr und 14:00-15:30 Uhr
Mittwoch, 24. April, 14:00-15:30 Uhr
Donnerstag, 25. April, 11:00-12:30 Uhr und 14:00-15:30 Uhr
Freitag, 26. April, 11:00-12:30 Uhr
Montag, 29. April, 14:00-15:30 Uhr
Dienstag, 30. April, 11:00-12:30 Uhr und 14:00-15:30 Uhr
Donnerstag, 02. Mai, 11:00-12:30 Uhr und 14:00-15:30 UhrPlace: Institut for Advanced Studies
Stumpergasse 56, SRS
1060 Vienna/WienAnmeldung unter: office.soz@ihs.ac.at
Details
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Fr 31.08.2018 08:58
We begin by identifying three domains of practice in the fundamentals of meeting, speech making and the production and circulation of documents (4-6). Just as practice as knowledgeable, so policy - or the steering of practice - is knowledge work. Policy entails the mobilisation of knowledge variously embodied in people, inscribed in artefacts and enacted in particular circumstances (7-8). We recognise, too, that the work of policy is not only cognitive but also material: its practices inhere in specific instruments, artefacts and assemblages (9-10). We explore the concept of translation as a way of understanding how policy is 'put together' in configurations of people, things and organizations(11), and conclude by discussing the problem of how to represent practice so as to make it available for research and reflection.
As far as possible we will use a workshop format, comprising:
20-30 mins introduction;
20-30 mins case study;
20-30 mins student contribution.