Universität Wien

420012 SE Argumentation in Linguistics (2020S)

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 15 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Mittwoch 11.03. 16:00 - 18:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
  • Mittwoch 18.03. 16:00 - 18:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
  • Mittwoch 25.03. 16:00 - 18:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
  • Mittwoch 01.04. 16:00 - 18:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
  • Mittwoch 22.04. 16:00 - 18:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
  • Mittwoch 29.04. 16:00 - 18:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
  • Mittwoch 06.05. 16:00 - 18:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
  • Mittwoch 13.05. 16:00 - 18:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
  • Mittwoch 20.05. 16:00 - 18:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
  • Mittwoch 27.05. 16:00 - 18:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
  • Mittwoch 03.06. 16:00 - 18:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
  • Mittwoch 10.06. 16:00 - 18:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
  • Mittwoch 17.06. 16:00 - 18:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
  • Mittwoch 24.06. 16:00 - 18:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Due to the strong emphasis on digital humanities over the last decade, much attention is nowadays directed towards ways of gathering and processing data. In this course, however, we will focus on the next, crucial, step in the process of doing linguistic research, that of building up a coherent argument on the basis of the collected data; i.e. of turning data into evidence. In other words, we will look at how data (of any kind) can be used to make a valid point within the parameters chosen for the study in question, and how, if done successfully, this can lead to new insights into and implications for the particular topic/field of interest. For this purpose, we will look at published articles to find out how successful authors are in using their data to argue their point (independently of whether the reader agrees with the approach taken).

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COVID-19: Any changes to the methods or assessment criteria necessitated by the current Corona situation will be communicated directly to students via moodle.
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Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Assessment is based on
class participation, tasks and assignments; oral presentation

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Regular attendance (maximum 2 absences)
Active in-class participation (33%)
Presentation on your PhD project (33%)
Submit all tasks on time (33%)
Rating scale:
Sehr gut (1): 90-100%
Gut (2): 80-89%
Befriedigend (3): 70-79%
Genügend (4): 60-69%
Nicht genügend (5): 0-59%

Prüfungsstoff

n.a.

Literatur

Readings will be specified at the beginning of the seminar and throughout the semester.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:22