Universität Wien FIND
Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.

430004 SE Seminar für DissertantInnen (Biwi) (2022W)

Dissertant*innenseminar der Schul- und Bildungsforschung im internationalen Vergleich

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 15 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Donnerstag 20.10. 16:45 - 18:15 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
Donnerstag 03.11. 16:45 - 18:15 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
Donnerstag 17.11. 16:45 - 18:15 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
Donnerstag 01.12. 16:45 - 18:15 Digital
Donnerstag 15.12. 16:00 - 17:30 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
Donnerstag 12.01. 16:45 - 18:15 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
Donnerstag 19.01. 16:45 - 18:15 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This course is open for all doctoral students. The course has four thematic sessions: Different types of institutional approaches (including new institutionalism, Scandinavian institutionalism, discursive institutionalism); critical policy analysis; Grounded Theory; and narratives and discourses in education, in particular critical discourse analysis. Further details regarding course organization will be provided via Moodle.
Methods: Discussion, group work, presentations, peer-reviews.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

• Written presentation of paper idea (submit by January 9): 10 credits
• Oral & written feedbacks: 30 credits (will be graded)
• Final paper (due February 15): 30 credits (will be graded)
• Participation in discussion: 30 credits (including your role as special reader).

60 credits and the submission of the written assignment are needed to pass the course.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

• Mandatory attendance. Students may miss class twice in a term (without valid excuse).
• It is mandatory to hand in the written assignments (idea, peer-reviews, final paper).
• Detailed feedback on your classmates’ work is mandatory.

1 (sehr gut) 100-90 credits
2 (gut) 89-81 credits
3 (befriedigend) 80-71 credits
4 (genügend) 70-60 credits
5 (nicht genügend) 59-0 credits

Prüfungsstoff

Course material.

Literatur

The selection of literature is provided on Moodle.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

59.01

Letzte Änderung: Mi 23.11.2022 16:10