490095 SE Theorie und Praxis der Schulentwicklung (2017S)
Praxisforschungsseminar
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 01.02.2017 13:00 bis Mo 20.02.2017 12:00
- Abmeldung bis Mi 15.03.2017 12:00
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Deutsch, Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Weiterer Termin: Besuch der Kooperationsschule am Mo, 24.04.2017, 08:00 bis 12:00 Uhr.
Exkursionsort: Vienna International School, Straße der Menschenrechte 1 | 1220 Wien
- Montag 20.03. 09:45 - 13:00 Prominentenzimmer Hauptgebäude, Tiefparterre Hof 4
- Montag 27.03. 09:45 - 13:00 Prominentenzimmer Hauptgebäude, Tiefparterre Hof 4
- Montag 03.04. 09:45 - 13:00 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
- Montag 15.05. 09:45 - 13:00 Prominentenzimmer Hauptgebäude, Tiefparterre Hof 4
- Montag 29.05. 09:45 - 13:00 Prominentenzimmer Hauptgebäude, Tiefparterre Hof 4
- Montag 26.06. 09:45 - 13:00 Prominentenzimmer Hauptgebäude, Tiefparterre Hof 4
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Assignments & requirements
o participation in the empirical study and end-term research report (60%)
o presentation (20%)
o presence, participation in in-class and online discussions and activities, final written reflection (20%)Assessment will be based on students' ability to
o understand and work towards the aims of the course,
o understand and follow guidelines,
o implement theory into practice,
o think critically,
o construct and express clear arguments,
o work independently and in groups,
o organize your time and keep deadlines.
o participation in the empirical study and end-term research report (60%)
o presentation (20%)
o presence, participation in in-class and online discussions and activities, final written reflection (20%)Assessment will be based on students' ability to
o understand and work towards the aims of the course,
o understand and follow guidelines,
o implement theory into practice,
o think critically,
o construct and express clear arguments,
o work independently and in groups,
o organize your time and keep deadlines.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
Relevant literature will be provided in class and on Moodle.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mi 15.12.2021 00:29
o to introduce the topic of "Schulentwicklung" (school development) in the Austrian context
o to give students basic understanding of and insight into empirical research, basic approaches and research methods,
o to give students insights into the Austrian school-reality,
o to develop students' ability to define and work with research questions,
o to develop students' ability to construct an adequate research design and apply it in practice,
o to develop students' ability to document and present research results transparently.Course methods include:
o theoretical input
o individual and group work
o group discussions
o learning-by-doingTopic of empirical research: E-learning