960004 UE Module 3 - Media Management (2021W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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Hierbei handelt es sich um ein kostenpflichtiges Angebot der Universitätslehrgänge/Zertifikatskurse des Postgraduate Center. Bitte beachten Sie, dass für die Teilnahme eine Zulassung zum Universitätslehrgang/Zertifikatskurs erforderlich ist.
Details
max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine
Fri. 10.12.2021 5.00 pm - 8.15 pm
Sat. 11.12.2021 9.00 am - 6.00 pm
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
Materials will be provided during the course
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 27.09.2021 11:10
This module emphasizes the visibility of social and cultural projects within a media space known for its increasing commercial orientation. Participants study basic marketing strategies and thus link up to the project management learned in the first module.
The students will get acquainted with marketing practices of NPOs and NGOs, and will learn to apply creative and innovative marketing strategies.
The media module will address the economic, legal, and content structures of existing channels of publishing and dissemination.
Participants will develop the capacity to understand the principles of the media world. Innovative media formats will be discussed and elaborated.Focus Areas
o Audience Development
o Marketing Concepts
o Digital Marketing
o Website, Blog, Youtube channel, Soundcloud.