Universität Wien

980041 TS Well-Being in Academia: Perfectionists, imposters and the impact of self-talk (2020W)

Online Workshop

0.00 ECTS (1.50 SWS), DoktorandInnenzentrum-Kursangebot
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Zusammenfassung

1 Dickerson
2 Dickerson

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.

Gruppen

Gruppe 1

Bitte beachten: Für die Teilnahme an dem Workshop ist eine positiv absolvierte öffentliche Präsentation des Dissertationsprojektes Voraussetzung.

max. 15 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

The workshop will be held online via Zoom! It includes 4 LIVE sessions & 3 video learning modules.

  • Mittwoch 11.11. 09:00 - 17:00 Digital

Gruppe 2

Bitte beachten: Für die Teilnahme an dem Workshop ist eine positiv absolvierte öffentliche Präsentation des Dissertationsprojektes Voraussetzung.

max. 15 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

The workshop will be held online via Zoom! It includes 4 LIVE sessions & 3 video learning modules.
You can still register until 17 November (midnight) online via univis.univie.ac.at

  • Dienstag 01.12. 09:00 - 17:00 Digital

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Doctoral candidates represent a diverse group of people, and the sources of stress that we face and the coping mechanisms we use, vary greatly. However, a repertoire of counterproductive cognitive strategies, habits, and lifestyle choices (or sacrifices!) represent a common underlying theme. Self-sabotaging thought processes, poor coping strategies, and little work-life balance render many of us susceptible to burnout and a raft of mental health issues.

This online workshop provides students with tools to increase their resilience to stress, anxiety and burnout, and to enhance their overall well-being. We explore:

- The self-critical inner voices that sabotage their motivation and enjoyment for their work;
- How mindset can help or hinder day-to-day life and future career prospects;
- How certain maladaptive coping strategies (e.g. procrastination and avoidance) maintain these self-sabotaging thought and behaviour cycles.
- How to reshape thinking and behaviour patterns to work for them in pursuit of their goals.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Prüfungsstoff

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Fr 12.05.2023 00:29