010017 SE Bible Didactics (2018S)
Continuous assessment of course work
Labels
KPH Krems
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.02.2018 10:00 to Mo 26.02.2018 10:00
- Deregistration possible until Sa 31.03.2018 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 05.03. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 (Kath) Schenkenstraße EG
- Monday 19.03. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 (Kath) Schenkenstraße EG
- Monday 09.04. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 (Kath) Schenkenstraße EG
- Monday 28.05. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 (Kath) Schenkenstraße EG
- Monday 04.06. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 (Kath) Schenkenstraße EG
- Monday 11.06. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 (Kath) Schenkenstraße EG
- Monday 18.06. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 (Kath) Schenkenstraße EG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
The course work will be assessed continuously. Regular attendance and active participation in class are as well relevant for grading as exercises (blended learning), an oral presentation of scientific suggestions of interpretation and scientific models and a written seminar paper (in teams).
Minimum requirements and assessment criteria
50 percent seminar paper, 30 percent presentation, 10 percent blended learning and 10 percent active participation in class. 60 percent have to be reached in order to pass the seminar.
Examination topics
Reading list
Franz W. Niehl, Die Bibel verstehen. Zugänge und Auslegungswege, München 2006.
Mirjam Schambeck, Bibeltheologische Didaktik. Biblisches Lernen im Religionsunterricht, Göttingen 2009.
Zimmermann Mirjam / Zimmermann Ruben, Handbuch Bibeldidaktik, Tübingen 2013.
Friedrich Fiederlein, Die Wunder Jesu und die Wundererzählungen der Urkirche, München 1988.
Mirjam Schambeck, Bibeltheologische Didaktik. Biblisches Lernen im Religionsunterricht, Göttingen 2009.
Zimmermann Mirjam / Zimmermann Ruben, Handbuch Bibeldidaktik, Tübingen 2013.
Friedrich Fiederlein, Die Wunder Jesu und die Wundererzählungen der Urkirche, München 1988.
Association in the course directory
196 055 MA UF RK 03, 066 796 (17W) MRP 08krp, MRP 08orp, auslaufende Studienpläne: 066 796 (15W) MRP 8a, Pflichtfach für 020
Last modified: Sa 01.03.2025 00:38
- die Rolle der Bibeldidaktik (bibeldidaktische Grundpositionen) im Spannungsfeld vielstimmiger Textwelten und vielgestaltiger Lebenswelt überdacht,
- die Relevanz ihres Aufbaus, ihrer Erzählstrukturen, zentraler Aspekte und einzelner Perikopen reflektiert und
- auf der Basis der Analyse vorliegender Modelle eigene didaktische Entwürfe zur Begegnung mit neutestamentlichen Wundererzählungen im Kontext von Religionsunterricht konzipiert.