Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
010024 SE Subject Didactics (2012W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 17.09.2012 10:00 to Mo 01.10.2012 10:00
- Deregistration possible until We 31.10.2012 23:59
Details
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 15.11. 10:15 - 16:00 Seminarraum 2 (Kath) Schenkenstraße EG
- Friday 16.11. 10:15 - 20:00 Seminarraum 2 (Kath) Schenkenstraße EG
- Thursday 24.01. 10:15 - 16:00 Seminarraum 2 (Kath) Schenkenstraße EG
- Friday 25.01. 10:15 - 20:00 Seminarraum 2 (Kath) Schenkenstraße EG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Bert Roebben, Religionspädagogik der Hoffnung. Grundlinien religiöser Bildung in der Spätmoderne, Berlin, Lit-Verlag, 2011.
Joseph Roth, Hiob. Roman eines einfachen Mannes, München, Deutscher Taschenbuch Verlag, 2002.
Joachim Willems, Interreligiöse Kompetenz. Theoretische Grundlagen, Konzeptualisierungen, Unterrichtsmethoden, Wiesbaden, VS-Verlag, 2011.
Joseph Roth, Hiob. Roman eines einfachen Mannes, München, Deutscher Taschenbuch Verlag, 2002.
Joachim Willems, Interreligiöse Kompetenz. Theoretische Grundlagen, Konzeptualisierungen, Unterrichtsmethoden, Wiesbaden, VS-Verlag, 2011.
Association in the course directory
M 15 für 066 793, LV für Wahlmodul 5 für 011 (08W, 11W), gilt für 020 und 012 als "Spezielle Fachdidaktik II" oder "Spezielle Fachdidaktik III"
Last modified: Sa 01.03.2025 00:07
Studierende liefern Reflexionsmaterial zu den Studientexten. Jede/r muss mindestens einmal präsentieren. In einem Abschlussbericht beschreibt jede/r den eigenen Lernprozess. Als Alternative besteht die Möglichkeit sich eine kreative Verarbeitung der Thematik in einer Unterrichtsreihe vorzunehmen. Das Seminar wird auf der Grundlage der Präsentation, der aktiven Teilnahme, des Berichtes und/oder der Unterrichtsreihe evaluiert.