Universität Wien

020038 UE Empirical Methods for Religion Teachers and Pastors (2024S)

3.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 2 - Evangelische Theologie
Continuous assessment of course work
MIXED

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 15 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Attendance of constitutive meeting on 8.3.2024 is mandatory.

Friday 08.03. 09:45 - 13:00 Hörsaal 2 Schenkenstraße 8-10 5.OG
Friday 22.03. 09:45 - 13:00 Hörsaal 2 Schenkenstraße 8-10 5.OG
Friday 19.04. 09:45 - 13:00 Hörsaal 2 Schenkenstraße 8-10 5.OG
Friday 03.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal 2 Schenkenstraße 8-10 5.OG
Friday 17.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal 2 Schenkenstraße 8-10 5.OG
Friday 14.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal 2 Schenkenstraße 8-10 5.OG
Friday 28.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal 2 Schenkenstraße 8-10 5.OG

Information

Aims, contents and method of the course

Qualitative und quantitative empirische Methoden kennen, kritisch beurteilen und anwenden können. Der Fokus der LV liegt auf qualitativen Methoden: Methoden zur Datenerhebung (Beobachtung, Interview, schriftliche Befragung) und Datenauswertung (Grounded Theory, Qualitative Inhaltsanalyse, …). Es werden in dieser LV ebenso einfache statistische Methoden erarbeitet (Erhebung, Auswertung, Interpretation).

Assessment and permitted materials

Active participation, conducting and presenting a research project.

Minimum requirements and assessment criteria

a) Active participation 20%
b) Project implementation 50%
c) Project presentation 30%

Each partial performance must be completed (positively).

Please note: Attendance of constitutive meeting on 8.3.2024 is mandatory.

Examination topics

Project

Reading list

Pirner, M. & Rothgangel, M. (2018). Empirisch Forschen in der Religionspädagogik.
Weitere Literatur wird rechtzeitig zu Beginn der LV bekanntgegeben.

Association in the course directory

Last modified: We 06.03.2024 10:05