040023 KU Market Research 2 (MA) (2021W)
Continuous assessment of course work
Labels
MIXED
Zielgruppe:
-Studierende des Masterstudium Betriebswirtschaft (Version 2016), die im Rahmen der Vertiefungsphase Marketing und Internationales Marketing als Major wählen.
-Studierende, die eine Spezialisierung im Fach Marketing wählen und in diesem Fach eine Masterarbeit schreiben wollen.
Marktforschung 2 schließt unmittelbar an jene Inhalte an, die in Vorsemestern in Marktforschung 1 und Data Analysis for Marketing Decisions erarbeitet wurden. Eine grundlegende Vertrautheit mit dem Programmpaket SPSS wird erwartet.
-Studierende des Masterstudium Betriebswirtschaft (Version 2016), die im Rahmen der Vertiefungsphase Marketing und Internationales Marketing als Major wählen.
-Studierende, die eine Spezialisierung im Fach Marketing wählen und in diesem Fach eine Masterarbeit schreiben wollen.
Marktforschung 2 schließt unmittelbar an jene Inhalte an, die in Vorsemestern in Marktforschung 1 und Data Analysis for Marketing Decisions erarbeitet wurden. Eine grundlegende Vertrautheit mit dem Programmpaket SPSS wird erwartet.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 13.09.2021 09:00 to Th 23.09.2021 12:00
- Registration is open from Mo 27.09.2021 09:00 to We 29.09.2021 12:00
- Deregistration possible until Fr 15.10.2021 23:59
Details
max. 50 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 12.10. 15:00 - 16:30 Digital
- Tuesday 19.10. 15:00 - 16:30 Digital
- Tuesday 09.11. 15:00 - 16:30 Digital
- Tuesday 16.11. 15:00 - 16:30 Digital
- Tuesday 23.11. 15:00 - 16:30 Digital
- Tuesday 30.11. 15:00 - 16:30 Digital
- Tuesday 07.12. 15:00 - 16:30 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 14.12. 15:00 - 16:30 Hörsaal 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Tuesday 11.01. 15:00 - 16:30 Digital
- Tuesday 18.01. 15:00 - 16:30 Digital
- Tuesday 25.01. 15:00 - 16:30 Digital
Information
Aims, contents and method of the course
Aim of the course is to achieve a well grounded understanding of selected techniques of marketing research and to apply these techniques in a data analysis project.
Assessment and permitted materials
Written examination (50%)
Course paper (30%)
Presentation (20%)
Course paper (30%)
Presentation (20%)
Minimum requirements and assessment criteria
Requirements:
Data Analysis for Marketing Decisions (compulsory)
Marktforschung 1 (recommendable)For a positive grade, at least 50% are necessary.
Data Analysis for Marketing Decisions (compulsory)
Marktforschung 1 (recommendable)For a positive grade, at least 50% are necessary.
Examination topics
* Backhaus et al. (2018): Multivariate Analysemethoden, Chap. 1, 3, 6 und 7
* Backhaus et al. (2015): Fortgeschrittene Analysemethoden, Chap. MDS
* Course material
* Backhaus et al. (2015): Fortgeschrittene Analysemethoden, Chap. MDS
* Course material
Reading list
Backhaus, K., Erichson, B., Plinke, W., Weiber, R. (2018): Multivariate Analysemethoden – Eine anwendungsorientierte Einführung, 15. Aufl., Springer (as e-book from the library available)
Backhaus, K., Erichson, B., Weiber, R. (2015): Fortgeschrittene Multivariate Analysemethoden – Eine anwendungsorientierte Einführung, 3. Aufl., Springer (as e-book from the library available), Chapter MDS
Iacobucci, D., Churchill, G. A. Jr. (2018): Marketing Research – Methodological Foundations, 12th ed., Earlie Lite Books, Nashville
Backhaus, K., Erichson, B., Weiber, R. (2015): Fortgeschrittene Multivariate Analysemethoden – Eine anwendungsorientierte Einführung, 3. Aufl., Springer (as e-book from the library available), Chapter MDS
Iacobucci, D., Churchill, G. A. Jr. (2018): Marketing Research – Methodological Foundations, 12th ed., Earlie Lite Books, Nashville
Association in the course directory
Last modified: Fr 12.05.2023 00:12