Universität Wien

040023 KU Market Research 2 (MA) (2021W)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften
Continuous assessment of course work
MIXED

Zielgruppe:
-Studierende des Masterstudium Betriebswirtschaft (Version 2016), die im Rahmen der Vertiefungsphase Marketing und Internationales Marketing als Major wählen.
-Studierende, die eine Spezialisierung im Fach Marketing wählen und in diesem Fach eine Masterarbeit schreiben wollen.
Marktforschung 2 schließt unmittelbar an jene Inhalte an, die in Vorsemestern in Marktforschung 1 und Data Analysis for Marketing Decisions erarbeitet wurden. Eine grundlegende Vertrautheit mit dem Programmpaket SPSS wird erwartet.

Registration/Deregistration

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Details

max. 50 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Tuesday 12.10. 15:00 - 16:30 Digital
Tuesday 19.10. 15:00 - 16:30 Digital
Tuesday 09.11. 15:00 - 16:30 Digital
Tuesday 16.11. 15:00 - 16:30 Digital
Tuesday 23.11. 15:00 - 16:30 Digital
Tuesday 30.11. 15:00 - 16:30 Digital
Tuesday 07.12. 15:00 - 16:30 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Tuesday 14.12. 15:00 - 16:30 Hörsaal 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Tuesday 11.01. 15:00 - 16:30 Digital
Tuesday 18.01. 15:00 - 16:30 Digital
Tuesday 25.01. 15:00 - 16:30 Digital

Information

Aims, contents and method of the course

Aim of the course is to achieve a well grounded understanding of selected techniques of marketing research and to apply these techniques in a data analysis project.

Assessment and permitted materials

Written examination (50%)
Course paper (30%)
Presentation (20%)

Minimum requirements and assessment criteria

Requirements:
Data Analysis for Marketing Decisions (compulsory)
Marktforschung 1 (recommendable)

For a positive grade, at least 50% are necessary.

Examination topics

* Backhaus et al. (2018): Multivariate Analysemethoden, Chap. 1, 3, 6 und 7
* Backhaus et al. (2015): Fortgeschrittene Analysemethoden, Chap. MDS
* Course material

Reading list

Backhaus, K., Erichson, B., Plinke, W., Weiber, R. (2018): Multivariate Analysemethoden – Eine anwendungsorientierte Einführung, 15. Aufl., Springer (as e-book from the library available)
Backhaus, K., Erichson, B., Weiber, R. (2015): Fortgeschrittene Multivariate Analysemethoden – Eine anwendungsorientierte Einführung, 3. Aufl., Springer (as e-book from the library available), Chapter MDS
Iacobucci, D., Churchill, G. A. Jr. (2018): Marketing Research – Methodological Foundations, 12th ed., Earlie Lite Books, Nashville

Association in the course directory

Last modified: Fr 12.05.2023 00:12