Universität Wien
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040066 KU "9 Levers of Value" - Strategy to Implementation (MA) (2021W)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften
Continuous assessment of course work
REMOTE

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 50 participants
Language: German

Lecturers

Classes

Die Lehrveranstaltung wird online stattfinden. Die Zugangsinformationen werden auf moodle bzw. per Mail kurz vor Beginn der Veranstaltung bekanntgegeben.Jeweils DI oder FR: 22.10.21, 9:00-16.00h, 07.12.21, 9:00-16.00h, 14.01.22, 9:00-16.00h, 28.01.22, 9.00-16.00h (Klausur)Bitte beachten Sie stets die Hinweise der Lehrenden. Änderungen möglich!


Information

Aims, contents and method of the course

Strategy work is not an esoteric exercise in the ivory tower. In order to develop a strategy that is successful in competition and viable in implementation, it requires not only a goal-oriented vision but also intensive work in the collection and preparation of relevant data and a solid framework that ensures that all relevant topics are addressed. A good framework also allows for the identification of interdependencies, and a very good framework helps to anticipate and think through implementation during the strategy development phase. At the end of the strategy process, two fundamental questions need to be answered: "Where to play" - the design of the business model and "How to win" - the necessary adjustments to the operating model.

The course provides an overview of frequently used strategy frameworks and explains their use in the development of corporate strategies in case studies using the example of the "9 Levers of Value" framework.

Furthermore, the challenges of strategy implementation will be discussed and, on the basis of process models, it will be shown which measures have to be taken and which competences are required in the company.

Companies from different sectors and in different initial situations are used to illustrate the concepts presented in practice.

Assessment and permitted materials

Der Leistungsnachweis kann über folgende Teilleistungen erbracht werden:
1.) Gruppenarbeiten (Hausarbeiten) 50 %
2.) Prüfung am Semesterende (am 28.01.2022) 50 %

Die Gesamtnote ergibt sich aus der jeweils erreichten Note der Teilleistungen.

Möglichkeiten zur Wiederholung versäumter oder mangelhaft absolvierter Teilleistungen werden nicht angeboten. Da nicht alle Inhalte im Rahmen des Vortrags abgedeckt werden können, ist das begleitende Studium der Literatur unumgänglich. Regelmäßige Anwesenheit wird erwartet. Eine "online"-Anmeldung ist unbedingt erforderlich.

Auf die korrekte Vorgangsweise beim wissenschaftlichen Arbeiten bzw. zitieren wird besonders hingewiesen; vergleiche beispielsweise:
http://marketing.univie.ac.at/studierende/verhaltenskodex/
https://wirtschaftswissenschaften.univie.ac.at/service/studienservicecenter/schriftliche-arbeiten/master-magisterarbeit/

Minimum requirements and assessment criteria

Beurteilungsmaßstab
Positiv ab 50%
4: 50-62%
3: 63-75%
2: 76-87%
1: 88-100%

Examination topics

LV und Case-Unterlagen

Reading list

Henry Mintzberg; Strategy Safari: The complete guide through the wilds of strategic management, Pearson Education Canada; 2nd revised edition (20. November 2008)Ergänzend: Günter Müller-Stewens: Wie strategische Initiativen zum Wandel führen, Schäffer Poeschel; Auflage: 5. überarbeitete Auflage 2016 (22. März 2016)

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Last modified: We 06.10.2021 07:08