Universität Wien

040119 VO ABWL Marketing I (2022W)

3.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften
ON-SITE

Am Freitag, 30. September findet keine Lehrveranstaltung statt. Hier wird die Technik getestet.

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

Language: German

Examination dates

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Planmäßig findet die Vorlesung in Präsenz (vor Ort im angegebenen Hörsaal) statt. Die Vorlesungseinheiten werden gestreamt und stehen als Aufzeichnung bis zum letzten Prüfungstermin online auf Moodle zur Verfügung.

Sollte Präsenzunterricht nicht möglich sein, wird auf digitale Vorlesung umgestellt. Gegebenenfalls finden Sie in u:find und im Moodle-Kurs entsprechende Informationen.

Am 14.11.2022 sowie am 30.01.2023 findet jeweils eine digitale Fragestunde statt. Es können vorab Fragen zum behandelten Stoff an die Lehrende übermittelt werden, die zu diesen Terminen in digitalem Format vertiefend erläutert werden.

Wenn Sie über die Inhalte dieser Vorlesung eine Prüfung ablegen möchten, ist eine gesonderte Anmeldung zu einem der angekündigten Prüfungstermine erforderlich.

  • Friday 30.09. 13:45 - 16:30 Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Monday 03.10. 11:30 - 13:00 Digital
    Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Monday 10.10. 11:30 - 13:00 Digital
    Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Monday 17.10. 11:30 - 13:00 Digital
    Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Monday 24.10. 11:30 - 13:00 Digital
    Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Monday 31.10. 11:30 - 13:00 Digital
    Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Monday 07.11. 11:30 - 13:00 Digital
    Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Monday 14.11. 11:30 - 13:00 Digital
  • Monday 21.11. 11:30 - 13:00 Digital
    Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Monday 28.11. 11:30 - 13:00 Digital
    Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Monday 05.12. 11:30 - 13:00 Digital
    Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Monday 12.12. 11:30 - 13:00 Digital
    Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Monday 09.01. 11:30 - 13:00 Digital
    Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Monday 16.01. 11:30 - 13:00 Digital
    Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Monday 23.01. 11:30 - 13:00 Digital
    Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Monday 30.01. 11:30 - 13:00 Digital

Information

Aims, contents and method of the course

Throughout this lecture you will: (1) become familiar with the technical terminology of marketing, (2) develop an understanding of marketing as a strategic approach in the customer and success-oriented market presence of companies and (3) systematically deal with conception, benefit, commitment and mutual coordination of the various marketing instruments.

Assessment and permitted materials

Proof of performance: written single choice-exam taken in presence (mode: "online in class") after the end of lecture. The exam consists of 50 questions to be answered within 60 minutes. Format: single-choice questions - one out of 4 answer-options is correct, the correct response is to be identified. A maximum of 50 points can be achieved in total (1 point per correct answer). No points deducted for incorrect answers.

Minimum requirements and assessment criteria

The assessment of the performance of the individual participants is based on the test result of a maximum of 50 points.
The following assessment key is used for grading:
Very good ≥ 88% (44 points)
Good ≥ 75% (38 points)
Satisfactory ≥ 63% (32 points)
Sufficient ≥ 50% (25 points)

Examination topics

Material for exam preparation: textbook (see: Literature).

Textbook content will be presented and discussed chapterwise in the lecture, and a holistic understanding of marketing shall be developed. Powerpoint slides and recorded lecture sessions will be accessible via moodle throughout the semester.

A short example test ( accessible online in Moodle) shall give additional guidance for test preparation.

Reading list

Kotler, Philip | Armstrong, Gary | Orpresnik, Mark Oliver (2021): PRINCIPLES OF MARKETING, 18th Global Edition, Pearson.

Note: A limited number of hard copies as well as e-book versions of the text book is available at the university library.

Association in the course directory

Last modified: Th 11.05.2023 11:27