Universität Wien FIND

Due to the COVID-19 pandemic, changes to courses and exams may be necessary at short notice (e.g. cancellation of on-site teaching and conversion to online exams). Register for courses/exams via u:space, find out about the current status on u:find and on the moodle learning platform. NOTE: Courses where at least one unit is on-site are currently marked "on-site" in u:find.

Further information about on-site teaching and access tests can be found at https://studieren.univie.ac.at/en/info.

Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

040180 KU Introduction to Electronic Business (MA) (2021S)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften
Continuous assessment of course work
REMOTE

Summary

1 Strauß , Moodle
2 Strauß , Moodle

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first serve).
Registration information is available for each group.

Groups

Group 1

max. 50 participants
Language: German
LMS: Moodle

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Thursday 04.03. 09:45 - 11:15 Digital
Thursday 11.03. 09:45 - 14:45 Digital
Thursday 22.04. 09:45 - 14:45 Digital
Thursday 27.05. 09:45 - 11:15 Digital
Thursday 10.06. 09:45 - 14:45 Digital

Reading list

Wirtz B.W.: Electronic Business, 6. Auflage, Springer Gabler, 2019.
Laudon, K., Laudon J., Schoder, C. (2015): Wirtschaftsinformatik – eine Einführung, Pearson.
Kollmann, T. (2019) E-Business, Grundlagen elektronischer Geschäftsprozesse in der Digitalen Wirtschaft, 7. Auflage, Springer.

Group 2

max. 50 participants
Language: German
LMS: Moodle

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Saturday 06.03. 09:45 - 11:15 Digital
Saturday 13.03. 09:45 - 14:45 Digital
Saturday 24.04. 08:00 - 13:00 Digital
Saturday 29.05. 09:45 - 11:15 Digital
Saturday 12.06. 09:50 - 14:45 Digital

Reading list

Wirtz B.W.: Electronic Business, 6. Auflage, Springer Gabler, 2019.
Laudon, K., Laudon J., Schoder, C. (2015): Wirtschaftsinformatik – eine Einführung, Pearson.
Kollmann, T. (2016) E-Business, Grundlagen elektronischer Geschäftsprozesse in der Digitalen Wirtschaft, 6. Auflage, Springer.

Information

Aims, contents and method of the course

Grundlagen zu Methoden, Verfahren, Modelle und Konzepte im electronic Business. Folgende Bereiche werden in der Lehrveranstaltung behandelt: (1) Produkte und Dienstleistungen (physische und digitale Produkte, elektronische Dienstleistungen, elektronische Medien), (2) Prozesse (Prozessoptimierung durch E-Business, neue Geschäftsprozesse), (3) Internet & IT (Internet-Technologien, Geschäftsmodelle), (4) Marketing (Online-Marketing, digitale Vertriebskanäle, One2One-Marketing), sowie IT-Security (Security & Safety, rechtliche Aspekte).
Absolventen haben einen Überblick über typische E-Business-Einsatzszenarien, E-Business-Branchen und E-Business-Strategien. Sie kennen die zugrunde liegenden Methoden, Verfahren, Modelle und Konzepte. Sie können E-Business-Szenarien vor deren Hintergrund reflektieren und in Hinblick auf diese Bereiche grob einordnen.

Assessment and permitted materials

Einzelleistungen, Gruppenleistungen und Klausur. Es gilt Anwesenheitspflicht für die gesamte Zeit der Lehrveranstaltung. Wer mehr als vier Stunden versäumt, hat das LV-Ziel verfehlt.

Minimum requirements and assessment criteria

mind. 50% aus Einzelleistung, Gruppenleistung und Klausur

Examination topics

Die in der LV vermittelten Lehrinhalte

Association in the course directory

Last modified: Mo 12.07.2021 19:08